رئیس سابق موساد: اسرائیل فاقد توانایی عملی کردن تهدیدات و ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران است

رئیس سابق موساد با اذعان به وخامت موقعیت رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل، تصریح کرد اسرائیل فاقد توانایی برای عملی کردن تهدیدات خود در قبال ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، شبتای شاویت، رئیس سابق موساد با طرح این ادعا که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ایست، اذعان کرد رژیم صهیونیستی در عمل توانایی ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد.

شبتای شاویت در مصاحبه‌ای با روزنامه «زمن اسرائیل» مدعی شد اسرائیل عملا نمی‌تواند مانع ورود ایران به باشگاه هسته‌ای شود، اما می‌تواند مانع بکارگیری چنین توانمندی از سوی این کشور شود.

شاویت در این مصاحبه یادآور شد من جزء کسانی نیستم که معتقدند ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته ای، قطعا به دنبال تهدید اسرائیل است.

این مقام سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد ایران سلاح هسته‌ای را تنها به منظور ایجاد مصونیت و تقویت منافع و امنیت خود می‌خواهد و در صورت دستیابی به سلاح اتمی برای تهدید یا بمباران تل‎‌آویو از آن استفاده نخواهد کرد.

شاویت در ادامه این مصاحبه قصد ایران برای نابودی اسرائیل را انکار کرد و گفت این کشور تنها می‌خواهد برای خود مصونیت ایجاد کرده و همانند کره شمالی جایگاه متمایز و معتبری در سراسر دنیا کسب کند.

شاویت که در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ ریاست موساد را عهده دار بوده، اذعان کرد ایران می‌خواهد تاثیرگذاری خود به منظور پیشبرد منافع و نیز تقویت توانمندی راهبردی در داخل و خارج از خاورمیانه را ارتقا بخشد.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی در ادامه با انتقاد از رویکرد کابینه بنیامین نتانیاهو در قبال ایران و اذعان به پوچ بودن تهدید‌های رژیم او علیه جمهوری اسلامی یادآور شد تصور نمی‌کنم تهدید ایران سیاست درستی باشد، زیرا وقتی تهدید می‌کنید باید بتوانید تهدید‌های خود را عملی کنید.

این مقام اطلاعاتی صهیونیست مدعی شد ایران پس از جنگ هشت ساله با عراق تصمیمات راهبردی مهمی را اتخاذ کرد که مهمترین آن دستیابی به سلاح‌های نامتعارف از جمله موشک‌های هسته ای، موشک‌های زمین به زمین، تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و سایبری بود.

شاویت در ادامه مدعی شد ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته ای، در مقابل ترکیه نیز به پیروزی دست خواهد یافت، زیرا هر دو کشور در رقابت با همدیگر بر سر تسلط بر خاورمیانه، نفوذ در جهان عرب و کسب هژمونی در منطقه هستند.

این مقام صهیونیست همچنین در خصوص طرح اشغالگرانه الحاق کرانه باختری گفت هیچ الحاقی صورت نخواهد گرفت.

شاویت تصمیمات اخیر نتانیاهو را تنها در راستای سرپوش گذاشتن و انحراف اذهان عمومی از جلسات دادگاه فساد خود عنوان کرد.

رئیس سابق موساد اذعان کرد وضعیت اسرائیل در عرصه بین المللی نسبت به یک دهه گذشته رو به وخامت گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اربابش نتونست غلطي بكنه واي به حال اين كه نوچه اشه
آخرین اخبار