استاندار آذربایجان غربی گفت: از نوسازی ماشین آلات کارخانه‌های آرد برای ارتقای کیفیت نان و رضایتمندی مردم حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی عصر روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارخانه‌های آرد استان با اشاره به اهمیت این صنف در سبد غذایی مردم تصریح کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی عمده کارخانه‌های آرد استان قدیمی است و این امر بر روی کیفیت نان تاثیر دارد، از نوسازی ماشین آلات برای ارتقای کیفیت نان، رضایتمندی مردم و صادرات آرد به دیگر کشور‌ها حمایت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کیفیت ماشین آلات کارخانه‌های آرد یکی از عوامل دخیل در کیفیت نان است گفت: متاسفانه مجوز‌های صادر شده برای فعالیت کارخانه‌های آرد بدون پشتوانه منطقی بوده و این امر باعث شده تا این کارخانه‌ها با ظرفیت کمتری فعالیت نمایند.

شهریاری حمایت از صنعت آرد را ضرورتی مهم دانست و افزود: نهاد‌های متولی باید برای حمایت از ظرفیت‌های استانی در آرد سازی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نمایند.

این مسئول بر هماهنگی صنف نانوایان و آردساران جهت شکوفایی اقتصادی استان تاکید کرد و افزود: همکاری این دو صنف از طریق حمایت دستگاه‌های متولی از جمله غله و صمت می‌تواند زمینه‌های شکوفایی اقتصادی را منجر شود.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: اگر کارخانه‌های آردسازی بتوانند بر مشکلات فائق بیایند می‌توانند زنجیره ارزش را تکمیل و از ظرفیت‌های موجود به نحو شایسته استفاده کنند.

در این جلسه مسائل و مشکلات مالیاتی، توزیع و حمل گندم و تعهدات ارزی کارخانه‌های آردسازی بیان و تصمیم گیری‌های لازم برای حل بخشی از آن‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.