عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در حال حاضر وضع اختصاص ارز به حوزه دارو بهتر شده است و برخی از کارخانه‌های داروسازی ارز را برای تأمین مواد اولیه دریافت کرده‌اند.

محسن فتحی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در حدود دو تا سه ماه قبل، محدودیت‌هایی باعث کمبود دارو شده است، گفت: در حال حاضر وضع اختصاص ارز به حوزه دارو بهتر شده و برخی از  کارخانه‌های داروسازی ارز را برای تأمین مواد اولیه دریافت کرده‌اند؛ اما همچنان باید بیشتر به این حوزه توجه شود.

او ادامه داد: در همان مدت یاد شده، تا زمانی که کمبود دارویی نبود، سازمان غذا و دارو در راستای اختصاص ارز به شرکت‌های دارویی جهت خرید مواد اولیه و تولید مواد مؤثر دارویی اقدامی نمی‌کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: برای اختصاص ارز برای تامین دارو، پروتکل‌هایی وجود دارد که سازمان غذا و دارو باید آن‌ها را تأیید کند. بخشی از محدودیت‌های پیشین در اختصاص ندادن ارز به دلیل واردات دارو بود که در مدیریت جدید حوزه دارویی سازمان مذکور و با توجه به تأکید وزیر بهداشت، از واردات داروهای مشابه تولید داخلی جلوگیری شد. به این ترتیب ارز به سمت تقویت تولید داروهای داخلی می‌رود.

فتحی یادآور شد: برخی از کارخانه‌های داروسازی، در تولید مواد مؤثر یک دارو مانند تولید پودر استامینوفن برای تولید قرص آن، نقش دارند که ارز بیشتر برای کارخانه‌های مواد اولیه است تا مواد مؤثر دارویی را تولید کنند. در این حوزه به دلیل محدودیت‌ها، در حد نیاز داروسازها ارز داده نمی‌شد.


بیشتر بخوانید


رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط برگزاری مراسم‌های ایام محرم

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران درباره برگزاری مراسم‌های مذهبی با وجود شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کرونا بخشی از زندگی ما شده است و باید بسیاری از سبک‌های زندگی را تغییر دهیم. یکی از مراسم‌های معنوی و دینی مهم ما سوگواری ایام محرم است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعاً می‌توان مراسم‌ها را برگزار کرد تا آسیب‌هایی محتمل اتفاق نیفتد و پیک جدیدی از شیوه ویروس کرونا رخ ندهد.

او ادامه داد: با رعایت فاصله‌های فیزیکی، حضور در فضاهای باز و استفاده از ماسک و دستکش، حتماً  می‌توان مراسم‌ها را برگزار کرد. اگر موارد بهداشتی رعایت شود، می‌توان از ادامه زنجیره انتقال جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار