استاندار خراسان رضوی گفت: جذب ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان سهمیه استان برای آسیب از بیماری کرونا است، چنانچه میزان ثبت نام و تقاضا به ۳ هزار میلیارد تومان هم برسد، این مقدار، از سوی دولت تامین شده و تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کرونا، مشکلاتی جدی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگ ایجاد کرده است. همه می‌دانیم که این بیماری همه گیر شده و کشور‌های دیگر به ویژه همسایگان ما را نیز درگیر آن هستند.

او افزود: خوشبختانه در کشور و استان ما اقدامات خوبی برای مقابله با این بیماری و مشکلات ناشی از آن در حال پیگیری است و با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک، برآورد ما این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به این الزام عمل می‌کنند و امیدواریم با همراهی آحاد جامعه، در هفته‌های آینده از وضعیت قرمز خارج شویم.

استاندار خراسان رضوی به جذب ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان سهمیه استان برای آسیب از بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه میزان ثبت نام و تقاضا به ۳ هزار میلیارد تومان هم برسد، باز از سوی دولت تامین شده و تعلق می‌گیرد. باید همه واحد‌های بخش خصوصی که زیانی را متحمل شده‌اند، در سامانه درخواست خود را ثبت کنند. تاکنون میزان ثبت نام بخش خصوصی ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است.

بیشتربخوانید:
 
دستگاه های اجرایی در انجام امور خسارت دیدگان از کرونا رسیدگی کنند

رزم حسینی بااشاره به وضعیت حمل و نقل فعلی استان بیان کرد: خواسته‌های منطقی حوزه حمل و نقل باید پیگیری شود. تحمیل خسارت به بخش گردشگری را قبول داریم و هر کمکی که ظرفیت انجام آن از سوی دولت وجود داشته باشد را دنبال و مطالبه خواهیم کرد.

او تصریح کرد: مشکل واحد‌های تولیدی که چالش دپوی مواد اولیه در گمرک مواجه شده اند را نیز پیگیری خواهیم کرد. طبق برآورد‌های ما تعداد واحد‌های تولیدی متقاضی در این حوزه، زیاد نیست، اما حاضر به کمک هستیم و می‌توان در قالب تهاتر این موضوع را از طریق ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان پیگیر کرد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار