مسئول شبکه تفکر سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سرعت انتقال آموخته‌ها در این شبکه بالاست، این موضوع در بحران کرونا بسیار مفید خواهد بود.

طیبه نجفی مقدم مسئول شبکه تفکر سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: یکی ازمهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد شبکه تفکر سلامت و  راه اندازی سامانه تلفن گویای ۱۵۶۹ بود.

او افزود: هدف از ایجاد سامانه تلفن گویای ۱۵۶۹ ارسال مطالب مورد نیاز به مادران باردار، افراد سالمند و والدینی است که قصد انجام واکسیناسیون کودکان را داشته اند بود. خوشبختانه در مدت زمان ۲ ماه مطالب مورد نیاز برای جامعه هدف در کوتاه‌ترین زمان ارسال شد تا در دوران شیوع کرونا نیز این افراد خدمات و اطلاعات های لازم را با سرعت دریافت کنند.

مسئول شبکه تفکر سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه افزود: اگر افراد آسیب پذیر شناسایی شوند، ارائه خدمات به آنها بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی محدود نخواهد شد و تعداد افراد کمتری در بیمارستان ها بستری خواهند بود.


بیشتر بخوانید


نجفی مقدم بیان کرد: عملیاتی کردن برخی  از پروژه‌های کاربردی همانند پروژه های تببین الگوی استعداد یابی، افزایش جمعیت، جانشین پروری و پروژه کابین از موثرترین طرح‌ها و پروژه‌های شبکه تفکر سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران است. پروژه کابین از مهمترین پروژه های شبکه سلامت است که شامل ۳۰ نفر اعضا و ۷ اتاق فکر سلامت می شود، البته برگزیده شدن اعضا این اتاق براساس خلاقیت، دانش ها و مهارت افراد  است؛ زیرا تعداد اندکی از بیماری ها از جمله بیماری کرونا از وسعت بسیار زیادی برخوردار است که اگر قصد برطرف کردن این مشکلات را داریم باید تمام  افراد توانمندی را که از پتانسیل بالایی جهت یاری بیماران برخوردار هستند بهره ببریم تا این بیماری در کشور ریشه کن شود.

او در ادامه یادآوری کرد: خوشبختانه سرعت انتقال آموخته ها در شبکه تفکر سلامت بسیار بالا است که این موضوع در بحران کرونا بسیار مفید خواهد بود و می‌توانیم به تبادل آموخته‌ها با دیگران بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.