محمد رضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در گفت و گو با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اصفهان، گفت:
عملیات عمرانی خط دوم متروی اصفهان از سال ۹۶ شروع شده و با منابعی که در سال ۹۷ به پروژه اختصاص داده شد، موفق شدیم عملیات عمرانی را گستردهتر ادامه دهیم و خوشبختانه از سال ۹۷ تا به حال ۱۱ ایستگاه از
۱۶ ایستگاه فاز اول عملیاتی شده و عملیاتی کردن ۵ ایستگاه دیگر را نیز در برنامه خود داریم.
او افزود: پیش بینی میشود تا سال ۱۴۰۰ بحث سازه و سیویل ۱۶ ایستگاه فاز اول به پایان برسد البته بخش دوم، تامین تجهیزات و ناوگان است و بالغ بر ۵۰ % ریالی پروژه را شامل میشود که مربوط به دولت و شورای اقتصاد است که منابع را تامین کنند.
بنکدار ادامه داد: خط دو متروی اصفهان از شمال شرق یعنی ایستگاه دارک شروع شده و به میدان شهدای خمینی شهر ختم میشود. این خط به طول ۲۴ کیلومتر و شامل ۲۳ ایستگاه است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه افزود: قطار شهری با بحث بودجه عجین شده که خوشبختانه با عزم و اراده و حمایتهای شهردار اصفهان و شورای شهر به پیشرفتهای زیادی رسیدیم و از سال ۹۷ که عملیات عمرانی شروع شده، ۲۵% از کل سازه را اجرا کردیم که پیشرفت قابل توجهی محسوب شده و یک رکورد برای شهر اصفهان است.
او تشریح کرد: ساخت مترو از دارک تا کهندژ به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه در فاز اول اجرایی قرار گرفته است که با توجه به برنامههای زمان بندی و منابع تخصیص بودجه به سه قسمت تقسیم شده. قسمت اول از دارک تا میدان امام علی، قسمت دوم از از ایستگاه امام علی تا ایستگاه امام حسین و ایستگاه سوم از ایستگاه امام حسین تا ایستگاه مدرس نجفی یا کهندژ امتداد دارد.
بنکدار گفت:عنوان ایستگاههای عملیاتی شده از سمت شمال شرق عبارتند از دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی و از سمت غرب ایستگاه مدرس نجفی، ایستگاه خرازی، چارسوق و ایستگاه خلجا می باشد.
مدیر عامل قطار شهری بیان کرد: از انجایی که احداث خط ۱ مدت زیادی طول کشید و مردم در بحث ترافیک دچار مشکل شدند، روش احداث خط ۲ به طور زیرزمینی است و در سطح خیابان معارض ترافیکی نداریم و در هر ایستگاه حدود ۱۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.
او با اشاره به قولهایی که در زمینه مترو به مردم داده شده بود گفت: قرار بود سالانه کارهای عمرانی دو ایستگاه از هر سمت به اتمام برسد که در سال گذشته ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی فتح شد و امسال ایستگاه عمان سامانی و لاله و از سمت غرب ایستگاه خرازی در حال عملیاتی سازی هستند و احتمالا تا پایان پاییز به اتمام میرسند.
بنکدار اضافه کرد: الان ۱۱ ایستگاه در حال ساخت داریم که در هر ایستگاه بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند و بالغ بر این تعداد به طور غیر مستقیم فعالیت دارند.
انتهای پیام/ی