بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۶۲ درصد از شهروندان آمریکا از عدم وجود آزادی بیان در این کشور رنج می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، نظرسنجی موسسه «کاتو» از شهروندان آمریکایی بیانگر آن است که ۶۲ درصد از مردم این کشور معتقدند هنگام بیان نظرات سیاسی باید خودسانسوری انجام دهند.

به گزارش این نظرسنجی، بیشتر افراد پاسخ دهنده معتقدند با ابراز نظراتِ واقعی خود شغل یا فرصت‌های شغلی پیش رویِ خود را از دست خواهند داد.

البته این ترس در میان مشارکت‌کنندگان محافظه‌کار بیشتر به چشم می‌خورد، زیرا ۷۷ درصد آن‌ها معتقدند سیاست کنونی آمریکا آزادی بیانی برای مردمش در نظر نمی‌گیرد و اجازه بیان آنچه که باور واقعی آنان است برایشان مُهیا نیست.

براساس همین نظرسنجی ۵۲ درصد از میانه‌گرایان (centrist liberals) نیز معتقدند باید به خودسانسوری عقاید بپردازند. این آمار در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) ۴۵ درصد عنوان شده است.

در آن زمان ۵۷ درصد میانه‌رو‌ها (moderates) تصور داشتند می‌توانند با آزادی بیان درباره عقایدشان صحبت کنند، اما امسال این نظرسنجی بیانگر آن است که ۶۴ درصد خودسانسوری در حرف‌هایشان اعمال می‌کنند.

براساس این گزارش، تنها لیبرال‌های افراطی معتقد به آزادی بیان در حال حاضر آمریکا هستند، البته در میان آن‌ها نیز ترس از آزاد صحبت کردن ۴۲ درصد گزارش شده که این به معنی ۱۲ درصد افزایش به نسبت از سال ۲۰۱۷ که ۳۰ درصد گزارش شده بود، است. 

این نظرسنجی بیانگر عدم آزادی بیان در کشوری است که مدعی است اولین قانون اساسی آن بر «حق بیانِ آزاد» بنا شده است. همچنین آمار نشان می‌دهد در جامعه حال حاضر آمریکا تنها نظرات افراطی‌های چپگرا تحمل می‌شوند و برای عقاید دیگران جایی نیست.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار