مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین گفت: عملیات مرمت و حفاظت مجموعه شهر تاریخی اسفراین ، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسین رحمانی  مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین گفت : مرمت و حفاظت ارگ شهر بلقیس با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال و از محل اعتبارات سال ۹۸، توسط پیمانکار در حال انجام است.

او افزود: حفاظت اضطراری از ساختار برج و باروی شماره ۲۴ ارگ تاریخی شهر بلقیس که در قسمت ضلع شرقی کهن‌دژ یا ارگ قرار دارد و مرمت تکمیلی و بازسازی آن باهدف ایجاد کاربری جدید برای جذب توریست، گردشگران و پژوهشگران در این فاز انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید 


مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر بلقیس اسفراین با اشاره به حفاظت و خوانا سازی ادامه آثار مکشوفه از کاوش‌های باستان‌شناختی در داخل ارگ، تصریح کرد: «بخشی از پشت‌بام مقبره شیخ آذری که به علت تخریب افراد سودجو در سال‌های قبل باعث نفوذ رطوبت به سقف و دیوار‌های مقبره شده بود نیز مرمت و بازسازی می‌شود.

رحمانی عنوان کرد: اعتبارات دیگری نیز از محل اعتبارات سال ۹۸ به‌منظور پیشبرد اهداف پایگاه ملی شهر تاریخی بلقیس وجود دارد که قرارداد آن‌ها در حال تکمیل و تا چند روز آینده در سامانه جهت روند ادامه بازسازی‌ها و تکمیل کمپ گردشگری شهر بلقیس قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/ه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.