نقش موثر گوگرد در مبارزه با آفات پسته

رییس انجمن پسته کشور گفت: استفاده از گوگرد باعث کاهش فشار سمپاشی در باغ‌های پسته شده است.

حسین رضایی، رییس انجمن پسته کشور در گفت و گو با خبرنگار  نقش موثر گوگرد در مبارزه با آفات پستهگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه استفاده از گوگرد، باعث کاهش سمپاشی در باغ‌های پسته شده است، گفت: چند سالی است برای مبارزه با آفات پسیل به جای سم از گوگرد استفاد شده که استفاده از این شیوه، باعث  تولید محصولی سالم و عاری از سم  شده است. 

او افزود: در حال حاضر برای مبارزه با  آفت پسیل در ۷۰ درصد باغ‌های پسته استان کرمان و ۵۰ درصد باغ‌های دیگر استان‌ها از گوگرد استفاده می شود. 

رضایی با اشاره به نتایج بسیار خوب استفاده از گوگرد به جای سم، بیان کرد: استفاده از سموم و حشره کش برای آفت پسیل و شیره خشک بر روی درختان پسته، زیاد موثر نبود؛ اما استفاده از گوگرد، باعث رضایت کشاورزان شده است.

او  تصریح کرد: آفت پسیل، خسارت زیادی در این سال‌ها و سال‌های آینده بر روی پسته داشته و دارد که استفاده از گوگرد به جای سم، می‌تواند به کشاورزان کمک خوبی کند.

پسیل پسته نوعی آفت از نوع آفات درجه اول است، این حشره که دارای سه مرحله زندگی، شامل: تخم، پوره و حشره کامل است، از برگ‌ها و شیره گیاه استفاده می‌کند و باعث خشک شدن و ریزش برگ‌ها می‌شود؛ اگر با این آفت، یعنی: پسیل پسته مبارزه نشود و جمعیت آن بالا برود به جوانه‌ها و میوه‌های گیاه نیز آسیب می زند و باعث پوک شدن پسته‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: سم پاشی ، باغ پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار