زبان شناس، فیلسوف و مورخ مشهور آمریکایی معتقد است دولت دونالد ترامپ زمینه را برای داراتر شدن افراد ثروتمند فراهم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوآم چامسکی، زبان شناس، فیلسوف و مورخ مشهور آمریکایی در گفتگو با برنامه «دموکراسی نو» گفت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا زمینه را برای ثروتمندتر شدن افراد میلیاردر فراهم کرده است.

چامسکی در تکمیل توضیحات مجری برنامه که گفته بود افراد قدرتمند همزمان با دولت ترامپ و شرایط شیوع همه گیری کرونا سود کلانی عایدشان می‌شود، گفت: این کشور توسط شرکت‌های بزرگ اداره می‌شود، شرکت‌هایی که نفوذ زیادی بر دولت دارند. آنچه که شما می‌گویید کاملاً درست است. مصداق این را می‌توان در مورد ثروتمندترین فرد دنیا یعنی جف بزوس، بنیانگذار سایت آمازون مشاهده کرد. او تنها در یک روز ۱۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. افراد ثروتمند از دولت ترامپ و از این بیماری همه گیر به عنوان پوشش استفاده می‌کنند و ثروتمندتر می‌شوند.

پیشتر، بانک سرمایه گذاری چند ملیتی «گولدمن سَکس» اعلام کرد از آغاز دولت ترامپ بیش از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سود نصیب افراد ثروتمند شده است.

یک مطالعه جدید توسط مؤسسه «ای اف اف تی» انجام شده، نشان می‌دهد میلیاردر‌های آمریکایی از ماه مارس تا کنون ۵۸۴ میلیارد دلار به ثروت شان افزوده شده است. این میزان سرمایه بیشتر از کسری بودجه ۲۳ ایالت آمریکاست و آن‌ها در بحبوحه یک بیماری همه گیر این مقدار سود نصیب شان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیرمرد
۱۹:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
بازم گیر دادین به آمریکا

پس نقد مسائل خودمون چی؟
تو کشور خودمون ثروتمندان دارند فقیر می شوند و فقیران ثروتمند؟ آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
برای خوندن نقد مسائل خودمون باید به سرویس سیاسی، اجتماعی و امثالهم مراجعه کنید؛ اینجا بین المللِ!!
آخرین اخبار