مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار و ۷۵۰ تن محصول هلو و شلیل از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:در این شهرستان ۴۵۰ هکتار باغ هلو و شلیل وجود دارد که به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۱۵ تن محصول برداشت می‌شود.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار و ۷۵۰ تن هلو و شلیل در مهاباد برداشت شود، افزود: ۴۰ درصد از محصول تولیدی هلو و شلیل به صورت تازه خوری و ۶۰ درصد به صورت فرآوری شده به بازار عرضه می شود.

کریمی ادامه داد: ارقام مختلف هلو از جمله زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی در این شهرستان کشت می‌شود.

او افزود: هلو از جمله میوه‌های هسته‌دار است که در فاصله بسیار کوتاهی پس از برداشت کیفیت خود را از دست می‌دهد و نیازمند مراقبت و مکان مناسب برای نگهداری است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت:پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۴۹۲ تن میوه هسته دار از ۴۷ هزار هکتار باغ در این شهرستان برداشت شود.

کریمی تصریح کرد: در این شهرستان باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

او بیان کرد: بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بخش دیگری نیز برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.