درپی ناآرامی‌ها در دارفور سودان که به کشته شدن بیش از ۶۰ نفر نیز انجامیده است نخست‌وزیر این کشور دستور داد نیرو‌های امنیتی در این منطقه مستقر شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، سازمان ملل از کشته شدن بیش از ۶۰ نفر در یک حمله جدید در دارفور سودان خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان روز یکشنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی قرار است در منطقه دارفور سودان که صحنه خشونت‌های قبایلی است مستقر شوند.

این تصمیم بعد از خشونت‌های مرگبار متعددی که از مسئله زمین میان قبایل بیابانگرد عرب و کشاورزان متعلق به قبایل آفریقایی در این منطقه واقع در غرب سودان ناشی می‌شود، اتخاذ شده است.

به گفته یک رئیس قبیله محلی، دست کم ۲۰ کشاورز روز جمعه در دارفور جنوبی در حالی که بعد از ۱۵ سال غیبت بر سر مزارع خود باز می‌گشتند، به دست افراد مسلح کشته شدند.

نخست‌وزیر سودان بعد از پذیرفتن هیئتی از زنان اهل دارفور در بیانیه‌ای اعلام کرد یک نیروی مشترک امنیتی در ۵ ایالت دارفور برای اطمینان از امنیت شهروندان که از ماه ژوئیه تا نوامبر ادامه دارد، مستقر خواهند شد.

این نیروی مشترک از اعضای ارتش و پلیس تشکیل خواهد شد.

کشاورزان کشته شده در روز جمعه به دنبال توافقی که ۲ ماه پیش زیر نظر دولت با کسانی که در طول بحران در دارفور مستقر شده بودند به دست آمد، اجازه یافته بودند به زمین‌های خود باز گردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار