عقب ماندگی‌های هیچ شهری ذاتی نیست/عوامل عقب ماندگی شهر شناسایی و احصا شود

عضو شورای شهر شهرکرد گفت: در هیچ شهری عقب ماندگی ذاتی نیست بنابراین عوامل عقب ماندگی باید شناسایی و رفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حیدر علیپور در نشست علنی شورای شهر با اشاره به حضور تیم تخصصی و مشاور در زمینه بازیافت اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری ایجاد درآمد پایدار از محل اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها است.

او افزود: بنابراین طرح‌هایی مانند شهرک پسماند باید به گونه‌ای باشند که بتوانند زمینه ایجاد درآمد پایدار را فراهم کنند.


بیشتر بخوانید


علیپور با بیان اینکه برای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرکرد هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم اضافه کرد: نمی‌خواهیم گذشته خود را زیر سوال ببریم بلکه می‌خواهیم از ظرفیت متخصصان در راستای ارائه یک چشم‌انداز بهتر استفاده کنیم.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد هم در ادامه خاطرنشان کرد: حضور تیم تخصصی و مشاور در حوزه‌های مختلف به ویژه پسماند می‌تواند کمک چشمگیری در راستای توسعه شهر شهرکرد داشته باشد.

او افزود: ایجاد درآمد پایدار یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

علیرضا توکلی دیگر عضو شورای شهر شهرکرد هم ادامه داد: برخی مواقع دستیابی به هدف برای ما سخت است بنابراین هدف را کنار می‌گذاریم در صورتی که باید راهکار‌های رسیدن به هدف را شناسایی و اجرا کنیم.

او نحوه رسیدن به راهکار جهت انجام هدف را یکی از مشکلات اصلی بیان کرد و گفت: باید یاد بگیریم منابع و درآمد را مولد و از امکانات برای ایجاد درآمد استفاده کنیم.

توکلی اضافه کرد: غفلت ما موجب شده تا نتوانیم به جایگاه اصلی در عرصه توسعه برسیم، اما باید یک موتوری باشد تا ما را از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت دهد.

امامقلی بلالی عضو شورای شهر شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت تیم تخصصی و مشاور استفاده کنیم می‌توان طرح‌هایی را برای آینده پایه‌گذاری نماییم که باید طرح شهرک پسماند در اولویت قرار گیرد.

او گفت: پسماند امروز مشکلاتی را برای محیط زیست ما ایجاد کرده که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده مشکلات دیگری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار