پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان اصفهان با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی همزمان با شهرهای مشهد، شیراز و تبریز به صورت ویدئو کنفرانس به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت:در طول یک سال شاهد تجربه ارزشمندی در کاهش زمان صدور مجوز‌های کسب و کار بوده‌ایم، این فرایند نسبت به سال گذشته در استان‌ها از ۵۵ روز به ۸ روز و در سطح ملی نیز از ۱۰۰ روز به ۱۸ روز کاهش یافته است.
 
محمدعلی دهقان دهنوی، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه پیش از افتتاح این پنجره واحد، مولفه شروع فعالیت کسب و کار‌ها در کشورمان با متوسط ۷۲.۵ روز در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۸۷ قرار داشت، افزود: با این اقدام ارزنده و تعامل اتاق‌های بازرگانی و دیگر ارگان‌های مربوطه این زمان به ۳ روز کاهش خواهد یافت.
 
عباس رضایی، استاندار اصفهان  هم در این مراسم با بیان اینکه صحبت از توسعه، شعاری ملی و خواسته‌ای اجتماعی است، افزود: برای اجرایی نمودن توسعه در تمامی ابعاد نیازمند فراهم شدن بستر‌های لازم هستیم.

او محیط کسب و کار، دانش و آگاهی لازم، زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری و نگرش ایجاد توسعه را از ضروریات تحقق توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروز نگرش مثبتی برای ایجاد توسعه در کشور وجود داشته و رسیدن به توسعه دغدغه همه مسئولان کشور است.

استاندار اصفهان شکل‌گیری نظارت لازم برای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: برای ایجاد توسعه اقتصاد کشور نیازمند یک نگاه کلی به منظور برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت در ایجاد دولت الکترونیک، توسعه و استفاده از آن هستیم.

رضایی درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار را تجربه ارزشمندی برای ارتقای جایگاه دولت، ملت و اقتصاد ایران دانست.

استاندار اصفهان همچنین در ادامه بر در نظرگرفتن سقف زمان در شاخص پنجره واحد شروع کسب و کار تاکید کرد و از تهیه و آماده سازی پنجره واحد الکترونیکی این خدمت در استان اصفهان خبر داد.

او  در ادامه گفت: دادگاه‌های تخصصی اقتصادی نیز در راستای قانون بهبود محیط کسب و کار در اصفهان عملیاتی شده است. فرایند‌های تسهیل کننده، شفاف و کوتاه موجب ارتقای رتبه بندی کشور در محیط کسب و کار خواهد شد

بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم مشکلات مربوط به اخذ مجوز‌های اولیه را از جمله گلایه‌های سرمایه‌گذاران بیان کرد و گفت: با وجود بروکراسی‌های پیچیده اداری نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری با نرخ مطلوب داشت و برای تحقق رشد اقتصادی لازم است در راستای رفع موانع موجود اقدام شود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان فرایند‌های تسهیل‌کننده، شفاف و کوتاه را موجب ارتقای رتبه بندی کشور در محیط کسب و کار در رنکینگ جهانی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: افتتاح پنجره واحد کسب و کار گام مهمی برای ایجاد جاذبه جهت جذب سرمایه‌گذاری و رفع موانع بهبود فضای کسب و کار و شروع مسیری برای انجام اقدامات کلان‌تر است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.