مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۴ هزار و ۸۸۳نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده اند.

محمدرضا مهدیزاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در حد ایده‌آل نیست و من از مردم خیر و نوع دوست تقاضا دارم که مشارکت بیشتری در این کار خیرخواهانه و خداپسندانه با هدف کمک به بیماران و رفع نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی داشته باشند.

او ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۸۳ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کرده اند که از این تعداد ۹۳هزار و ۲۲۲ نفر موفق به اهدای خون و مشارکت در این کار خداپسندانه شدند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه تعداد ۴۲ هزار و ۹۹۰ نفر از اهداء کنندگان مستمر با مراجعه به مراکز انتقال خون استان تهران اقدام به اهدای خون و مشارکت در این کار خیرخواهانه داشته اند.

او بیان کرد: من به همه شهروندان تهرانی این اطمینان را می دهم که بیماری کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی شود و تمام مراکز انتقال خون به طور مرتب ضدعفونی شده و افراد قبل از ورود به اتاق توسط کارشناسان اولیه مورد چکاپ و معاینه قرار گرفته و درصورت داشتن علائم شبیه سرماخوردگی از ورود شان به اتاق اهداء ممانعت می شود.

مدیر کل انتقال خون استان تهران افزود: اهدای خون از افراد مشکوک بعد از یک ماه از بهبودی آنها انجام می شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر میزان مشارکت بانوان در کار اهدای خون در سطح استان تهران در حدود چهار درصد است و در چهار ماه اول امسال تعداد ۴ هزار و ۵۸۷ نفر از بانوان اقدام به اهدای خون و مشارکت در این کار خیرخواهانه داشته اند، معتقدم بانوان باید سهم بیشتری در این زمینه با هدف رفع نیاز بیماران بیمارستان ها به خون و فرآورده‌های خونی داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۱۰ هزار و ۵۴۹ نفر به تیم های سیار اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۸۷ نفر موفق به اهدای خون خود شده اند.

او گفت: درحال حاضر میزان ذخایر خون در سطح استان تهران در حدود ۵.۵ روز است و برای اینکه این روند ادامه یابد نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان تهرانی در کار اهدای خون هستیم.


بیشتر بخوانید: 

مدیر کل انتقال خون استان تهران افزود: امروزه ما نیازمند اهدای خون روزانه ۱۳۰۰ واحد خون در سطح استان تهران هستیم که درحال حاضر در حدود روزانه ۷۰۰ نفر با مراجعه به مرکز انتقال خون اقدام به مشارکت در این کار خیر و خداپسندانه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار