طرح پرواربندی ۵۰۰ راسی بره در روستای «منوری دیزگران» بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب در آیین بهره برداری از این طرح گفت : این پرواربندی ظرفیت ۵۰۰ راس بره در هر دوره دارد و در سال ۳۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

او گفت : برای راه اندازی این طرح ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۶ میلیارد ریال آن تسهیلات و چهار میلیارد نیز سهم آورده متقاضی است.

او افزود: این طرح زمینه اشتغال پنج نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب ادامه داد: این شهرستان دارای ۳۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین است که میزان تولید سالیانه گوشت قرمز آن چهار هزار و ۵۰۰ تن در سال می‌باشد.

فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب گفت: اجرای طرح‌های دامداری و دامپروری می‌تواند علاوه بر افزایش سطح تولیدات دامی موجب اشتغالزایی جوانان جویای کار این شهرستان می‌شود.

جهانبخش حیدری، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید ادامه داد: امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از طرح‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری بتوانیم در جهش تولیدات دامی و توسعه شهرستان بخصوص اشتغالزایی جوانان، گام‌های موثری برداریم.

او افزود: با واگذاری تسهیلات روستایی شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها هستیم و جهاد کشاورزی یکی از مهمترین نهاد‌ها در راستای توجه به محرومیت زدایی در روستا‌ها است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.