روسیه و عراق، مقصد محصولات کشاورزان سوادکوه‌ شمالی

۴۰ تن محصول باغی امسال از سوادکوه شمالی به کشور‌های روسیه و عراق صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قاسم حکمت‌ شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی،گفت: ۴۰ تن محصول باغی شهرستان سوادکوه شمالی امسال به خارج از کشور صادر شده است که عمده این محصولات باغی شامل ۱۷ تن شلیل به کشور روسیه و ۲۳ تن پرتقال والنسیا به کشور عراق بوده است.

او با بیان اینکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده شود، افزود: صادرکنندگان محصولات باغی باید با ارسال محصولات سالم در بسته بندی مناسب، کسب اعتبار کرده و ضمن نفوذ در بازار صادرات ارزش اقتصادی مرکبات و سایر محصولات باغی را حفظ کنند.

حکمت ‌شعار با اشاره به افزایش قیمت ارز و تقاضا‌های کشور‌های خارجی برای مرکبات و ترغیب صادرکنندگان جهت ارسال این محصولات، گفت: سوادکوه‌شمالی با دارا بودن یک هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی باغی دارای ظرفیت مناسبی برای صادرات است که آموزش نحوه سورت و بسته بندی، ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله حمایت‌های بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به درآمد رضایت‌بخش صادرات ،گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد افزایش چندین برابری صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات به کشور‌های دیگر باشیم.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.