معاون وزیر صمت و سرپرست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: فعالیت بخش خصوصی، زمینه‌ساز شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال و تسریع در تحقق واقعی جهش تولید خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر بیات در جریان بازدید از مناطق ویژه اقتصادی شیراز و جهرم، با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت واحد‌های فعال و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی استان فارس افزود: با تغییر خطوط تولید واحد‌های صنعتی راکد و نیمه تعطیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته دنیا، استفاده از دانش روز و سرمایه‌گذاری‌های لازم، واحد‌های راکد به چرخه تولید باز خواهند گشت.

او، خواستار همکاری و هم‌افزایی بیش از پیش بخش‌های مختلف کشور و استان فارس برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و حل مشکلات متقاضیان کارآفرینی و بررسی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه شد.

بیات گفت: سازمان ایدرو با بهره‌مندی از روحیه همکاری و تعامل مسوولان استان فارس از تمام ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی این استان استفاده خواهد کرد.

او، سازمان ایدرو را آغازگر توسعه صنعتی در کشور دانست و بیان کرد: این مجموعه با توسعه زیرساخت‌های صنعتی، سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی داشته است و افزون بر این، شتاب بخشیدن به تکمیل و افتتاح واحد‌های صنعتی، اولویت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ایدرو در سراسر کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین با اشاره به راهبرد‌های کلان این وزارتخانه در خصوص برنامه‌های سال ۹۹ ایدرو، اظهار داشت: تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، تعمیق ساخت داخل و تامین مالی پایدار از برنامه‌های ایدرو برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹ است.

او، سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی تولیدی را تکمیل‌کنندگان زنجیره ایجاد و تقویت تولید دانست و افزود: ایدرو به دنبال پیوستگی بین زنجیره تولید با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این بازدید، بیان داشت: تقویت بخش صادرات، به روز رسانی شرایط تولید، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و روان‌سازی امور از مهمترین مواردی است که توجه به آن‌ها به جهش تولید کمک می‌کند.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: ایجاد صنایع مادر، تکمیل زنجیره‌های تولید و فراهم کردن شرایط زیرساختی صنایع با فناوری‌های پیشرفته توام با دانش روز دنیا و توسعه صادرات از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان فارس است.

او در مورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان جهرم نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در تولید محصولات زراعی و باغی، برای ایجاد ارزش افزوده اشتغال‌زایی، پایداری در تولید و تنظیم عرضه و تقاضا در توسعه صادرات، لزوم سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته روز دنیا ضروری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار