کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل در مورد آمار بالای تلفات غیر نظامیان در این کشور خواستار کاهش خشونت و اعلام آتش بس شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل در مورد آمار بالای تلفات غیر نظامیان در این کشور خواستار کاهش خشونت و اعلام آتش بس شد.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اظهار داشت که خواست این کمیسیون از تمامی جوانب جنگ، آتش‌بس فوری، کاهش خشونت و آغاز مذاکرات صلح است.

وی افزود: آمار بالای تلفات غیر نظامیان در 6 ماه گذشته، به هیچ صورت قابل پذیرش نیست. کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برای اینکه از تلفات غیر نظامیان جلوگیری شود و در مجموع امکان دسترسی شهروندان به حقوق بشری افزایش یابد، بارها خواستار کاهش خشونت‌ها، اعلام آتش‌بس و آغاز گفتگوها شده است.

گفتنی است که بر اساس گزارش جدید نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی یک هزار و ۲۸۲ غیرنظامی کشته و ۲ هزار و ۱۷۶ تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با ۴۳ درصد و نیرو‌های امنیتی افغانستان نیز با ۲۳ درصد عامل بیشترین تلفات وارد شده به غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار