کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در گزارشی اعلام کرد که طی حدود ۱۰ ماه گذشته در ۱۷ حمله مختلف بر اماکن مذهبی و شخصیت‌های دینی ۱۷۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در گزارشی اعلام کرد که طی حدود ۱۰ ماه گذشته در ۱۷ حمله مختلف بر اماکن مذهبی و شخصیت‌های دینی ۱۷۰ نفر کشته شده‌اند.

طبق گزارش‌ این نهاد، این حملات شامل انتحار، انفجار ماین، کشتارهای هدفمند و تیراندازی بوده که توسط افراد ناشناس، طالبان و داعش بر مسجدها، درمسال‌ها، امام جماعت ها و نمازگزاران انجام شده است.

در این گزارش آمده‌است که در این رویدادها ۱۷۰ نفر کشته و‌ ۲۷۲ تن زخمی شده‌اند. بر اساس اطلاعات کمیسیون حقوق بشر در میان کشته شده ها پنج امام جماعت و ۱۴ کودک نیز شاملند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان بار دیگر از تلفات غیر نظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرده‌ و از طرف‌های درگیر خواسته است که با رعایت حقوق بشری و شهروندی، ‌حمله بر غیر نظامیان را متوقف کنند.

طبق آمار این کمیسیون، در شش ماه گذشته سال جاری میلادی یک هزار و ‌۲۱۳ غیر نظامی کشته و یک هزار و ‌۷۴۴ تن دیگر‌ زخمی‌ شده‌اند. این کمیسیون اعلام کرده است که تلفات غیر نظامیان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۱۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار