معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: کارکنان دارای شرایط خاص می‌توانند از شرایط دورکاری در ادارات استفاده کنند.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت برای حمایت از اقشار مختلف مردم در دوران کرونایی اظهار داست: برای کارکنانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند امکان دورکاری پیش بینی شده و بانوان باردار، شیرده و افراد دارای شرایط خاص می‌توانند از مزایای خاص دورکاری و مرخصی بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: سایر کارکنان متناسب با شرایط در محل کار حاضر و انجام وظیفه می‌کنند و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات نقض قانون محسوب می‌شود و این تخلفات منجر به تشکیل پرونده در هیات‌های تخلفات اداری خواهد شد.

خوش اقبال در خصوص حمایت دولت از افراد کم درآمد و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده گفت: کمک به اقشار آسیب پذیر ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت پرداخت تسهیلات بلا عوض کمک معیشتی و پرداخت ۲ فقره تسهیلات یک میلیون ریال به کسانی که به صورت اختیاری ثبت نام کردند بودند از برنامه‌های دولت در ایام کرونایی بود.

او افزود: اعطای وام برای کمک به ودیعه مسکن به مستاجران نیز بخش کوچکی از خدمات دولت در بخش‌های مختلف است که این تسهیلات در تمامی شهر‌های کردستان ۱۵۰ میلیون ریال است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در خصوص برگزاری سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز گفت: عزاداری دهه اول ماه محرم در سال جاری با تدابیر بهداشتی برگزار می‌شود و طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مراسمات رعایت اصول بهداشتی یکی از اولویت‌ها است.

خوش اقبال گفت: همچنین پیش بینی شده برنامه ریزی برای اطلاع رسانی و معرفی برنامه‌های دولت قبل از هفته دولت برنامه زیری شود و عملکرد دولت از طریق جراید در رسانه‌های دیداری و شنیداری به خدمت مردم ارایه شود.

او افزود: این اطلاع رسانی ها در بخش‌های عمرانی، فنی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی خواهد بود و جزئیات برنامه متعاقبا توسط کمیته‌های گرامیداشت هفته دولت در حوزه‌های مختلف جمع بندی و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.