خدابخشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح ساختار بودجه بدون فشار به مالیات دهندگان انجام شود/ دولت ارگان‌های موازی را ساماندهی کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه گفت: دولت برای اصلاح بودجه باید در هزینه‌های خود بازنگری داشته و سازمان‌های موازی را ساماندهی کند.

برای اصلاح ساختار بودجه نباید به مالیات دهندگان فشار وارد شود/دولت ارگان‌های موازی را سازمان دهی کندمحمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بودجه گفت: معتقدم که وابستگی بودجه جاری کشور باید به درآمد‌های نفتی قطع شود.

وی افزود: باید برای اصلاح ساختار بودجه کشور برنامه کامل و جامعی تدوین شود، چرا که شکاف میان منابع و مصارف در بودجه کشور معادل ۸/۶ دهم تولید ناخالص داخلی بوده که به درآمد‌های حاصل از فروش نفت و میعانات گازی مرتبط است.


بیشتر بخوانید


خدابخشی تصریح کرد: ما باید برای اینکه منابعی جایگزین درآمد‌های نفتی کنیم، دارای برنامه‌ای مدون باشیم، اولا نباید به کسانی که مالیات پرداخت می‌کنند فشار مضاعف وارد شود و باید به سراغ کسانی رفت که مالیات نمی‌دهند.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت برای اصلاح ساختار بودجه به معنای واقعی، در هزینه‌های خود بازنگری داشته و سازمان‌های موازی را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: مالیات بر خانه‌های خالی، ماشین‌های لوکس و مسکن‌ پر زرق و برق باید به عنوان منابعی برای بودجه عمومی کشور در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: تا نظام برنامه ریزی اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار اصلاح ساختار بودجه را داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار