امام جمعه شهرستان اندیمشک گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگی غنی است و ترویج این فرهنگ سبب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌گردد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهرستان اندیمشک گفت: شیعه در طول تاریخ برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و ترویج این فرهنگ غنی، خون‌های زیادی داده است و  فرهنگ عاشورا، فرهنگی غنی است و ترویج این فرهنگ سبب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی می‌گردد.

او در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در شرایط کرونا بیان داشت: مراسم پر فیض دعای عرفه امسال در جوار گلزار شهدای اندیمشک با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه برنامه‌های ایام محرم طبق مصوبات ستاد ملی کرونا برنامه ریزی می‌شود گفت: مردم شهرستان اندیمشک در سنوات قبل به خوبی اعتقاد خود به اهل بیت (ع) و ارزش‌های عاشورایی نشان داده اند.

او افزود: فرهنگ عاشورا، فرهنگ نجات بخشی است که انسان را به سوی سعادت دنیا و آخرت هدایت می‌کند و استفاده مناسب از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عاشورا در شرایط موجود شیوع کرونا، ضرورت دارد.

حسنوند تصریح کرد: امسال در شرایط خاص کرونایی که برنامه برنامه‌های ایام محرم برگزار می‌شود، باید تدابیر به گونه‌ای باشد که هیچ خطری سلامت مردم را تهدید نکند و برگزاری یک سنت چند صد ساله با حفظ نکات بهداشتی مستلزم همدلی و تلاش بیشتر است، لذا باید هیات‌هایی که آماده برگزاری مراسم هستند مشخص و نسبت به هماهنگی برای برگزاری مراسم‌ها در فضای باز اقدام گردد.

 نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت‌های عزادار در شهرستان باید به طور کامل نکات بهداشتی را رعایت و با استفاده کامل از ماسک، مواد ضدعفونی کننده نسبت به برگزاری برنامه‌های سوگواری اقدام نمایند و توزیع ماسک رایگان به هیئت‌های عزاداری یکی از اموری است که باید مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص اقدام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار