مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:۲۵ اکیپ نظارت دامپزشکی در عید قربان در کشتار گاه‌ها و دیگر نقاط شهری فعالیت دارند.

 تیم دامپزشکی محمد باقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: ۱۲ تیم نظارتی ثابت و ۱۳ تیم سیارنظارت  برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت دارند.

حاج کاظمی با بیان اینکه این تیم‌ها متشکل از ۱۱ دامپزشک و ۲۳ بازرس گوشت هستند، گفت: ۶ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

او خواستار رعایت مسائل بهداشتی در ذبح دام‌ها شد و از مردم خواست از ذبح دام در کنار خیابان و معابر پرهیز کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان  با بیان اینکه در عید قربان امسال با توجه به شیوع کرونا، کشتار دام صرفا در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: کشتارگاه‌های دام زنجان، مروارید و نور - ابهر  و خرمدره از ساعت ۷ تا ۱۳ روز عید قربان خدمات ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود، ادامه داد: مردم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر یا ۴درجه سانتی گراد یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

حاج کاظمی استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میادین دام و کشتارگاه‌ها را الزامی عنوان  و تاکید کرد: اکیپ‌های دامپزشکی از دو روز قبل در میدان دام زنجان و خرمدره جهت معاینه دام‌ها مستقرند.

مدیر کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست از کشتار دام در منزل به جد خودداری کنند.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.