استاندار مازندران گفت: مازندرانی‌ها بیش از ۱۲۹ هزار واحد خون پارسال اهدا کردند و در این زمینه رتبه دوم کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در دیدار مدیرکل انتقال خون مازندران و مدیران این سازمان به مناسب هفته انتقال خون با بیان اینکه اهدای خون نشانگر فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم مازندران است، گفت: مازندرانی‌ها بیش از ۱۲۹ هزار واحد خون پارسال اهدا کردند و در این زمینه رتبه دوم کشور را داریم.

او به تامین نیاز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان از سوی این سازمان اشاره کرد و افزود: مازندرانی‌ها همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند در امورات مختلف در کمک به هموطنان جایگاه ویژه‌ای دارند.

استاندار مازندران از فعالیت مدیران، پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون قدردانی کرد و گفت: تلاش‌ها و آگاه سازی سازمان انتقال خون در مشارکت حداکثری مردم در اهدای مستمر خون موثر است، اما افزایش مشارکت جهت جبران کمبود‌ها نیازمند استفاده حداکثری از ابزار‌های رسانه‌ای است.

حسین زادگان فعالیت این سازمان را در تامین نیاز‌های خونی مراکز درمانی مهم برشمرد و ادامه داد: حمایت‌های لازم را جهت برطرف شدن کمبود‌ها خواهیم داشت و دستگاه‌های استانی نیز باید حداکثر مشارکت را در تامین نیاز‌های این سازمان داشته باشند.

استاندار مازندران اجرای برخی طرح‌ها را کمک غیرمستقیم به برخی سازمان‌های دولتی دانست و افزود: اجرای طرح کاهش تصادفات، ضمن حفظ جان مردم، منجر به استفاده کمتر از بانک خون و همچنین کاهش هزینه‌های بیمه‌ها خواهد شد.

حسین زادگان خواستار تشویق بیشتر مردم برای اهدای خون شد و گفت: ویروس کرونا سبب کاهش مراجعه مردم جهت انتقال خون شده، اما ضرورت دارد سازمان انتقال خون با استفاده از رسانه‌های گروهی، سمن‌ها و فضای مجازی مردم را نسبت به اهمیت و بی خطر بودن اهدای خون در دوران کرونا آگاه کند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.