نماینده، ولی فقیه در استان کرمان از وجود بیش از ۳۵۰۰ مسجد در استان کرمان خبرداد و گفت: یک سوم این مساجد فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان در نشست هم اندیشی با مسئولان کشوری واستانی وامامان محله استان کرمان با بیان اینکه هرجا مردم زندگی می‌کنند و توسعه وپیشرفتی در آن محل است، نیاز به یک مسجد ودر نتیجه عبادت کردن است، گفت: در استان کرمان بیش از ۳۵۰۰ مسجد وجود دارد که یک سوم از آن‌ها فعال است وبخشی دیگر از آنها فصلی فعال هستند.

او افزود: برای تحول یک استان ومحله مساجد نقش بسیار حایز اهمیتی را ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مساجد کارکرد‌های زیادی دارند، بیان داشت: بدلیل وسعت استان، ما اطلاعات مساجد شهر کرمان را در ۲ بخش، جمع آوری کرده ایم؛ بخش اول در زمینه فنی ومهندسی با ۳۰ آیتم در حول ومحور اطلاعات مساجد و بخش دیگر در راستای محتوایی مانند کارکرد‌ها و... در قالب نرم افزار جمع آوری تا به راحتی به اطلاعات هر مسجد دستیابی داشت.

او با بیان اینکه هر مسجد باید یک پشتوانه داشته باشد، گفت: حمایت ما از فعال شدن مساجد بر طبق استاندارد انجام می شود وهمیشگی وبصورت دائم نخواهد بود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته وبا پشتکار سازمان تبلیغات اسلامی امیدواریم که استان کرمان در این زمینه از سایر استان‌های دیگر پیشی بگیرد.

حجت الاسلام میر محمدیان قائم مقام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست بیان داشت: کرمان با توجه به پهناور بودنش، یک استان مهم وپرتحرک و اثر بخش است.

او افزود: به زیر ساخت‌های کرمان که نگاه می کنیم دچار عقب افتادگی‌های چشم گیری است مانند نبود زیر ساخت‌های اداری، پایین بودن تعداد مدارس اسلامی، و پایین بودن زیر ساخت‌های فرهنگی مرتبط با دین، که پیگیری ورسیدگی به آن از وظایف ما است.

حجت الاسلام میر محمدیان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی موضوع شبکه "امت، امامت" را یک رویکرد مهم می‌داند، افزود: به منظور تقویت آن، این شبکه را در مساجد با عنوان ورود امام جماعت به مسائل اجتماعی به مرحله اجرا رسانده است.

قائم مقام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم در شهرستان‌ها و مساجد باید کار شبکه‌سازی انجام شود و به مرکز کشور بپیوندند گفت: از آنجا که نمی‌توانستیم تمام مساجد را در بر بگیریم تعدادی از مساجد به‌عنوان مساجد اجرای طرح امام محله انتخاب شده و آن‌ها را تقویت می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه قرارگاه تحول اجتماعی مسجدمحور نیز در سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است افزود: حدود ۴ هزار روحانی مستقر در سراسر کشور داریم.

حجت الاسلام میر محمدیان تصریح کرد: بدلیل اینکه نمی‌توانیم تمامی مساجد را پوشش دهیم ابتدا برای نمونه از چند مسجد آغاز به فعالیت کرده ایم تا محوریت اصلی هر محله به مساجد بازگردد و کم کم شاهد جریان یافتن در تمامی مساجد شویم.

او گفت: اهالی محل می‌توانند با درخواست خود برای داشتن امام محله، از کارکرد‌های مساجد خود با مدیریت امام محله نتها در زمینه صندوق امانات، بلکه در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، خانواده، محرومیت زدایی و... بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.