روز عید قربان؛

خدمات کشتارگاه دام بافق رایگان است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان از اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام در عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  فرزانه سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی بافق گفت: با توجه به نزدیکی عید سعید قربان و اجرای سنت حسنه ذبح و قربانی در این روز، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با شهرداری شهرستان، کشتارگاه در روز عید قربان دایر است.

او افزود: بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی با حضور در کشتارگاه، خدمات‎رسانی لازم را به عموم مردم انجام خواهند داد تا با این روش سلامت گوشت استحصالی تضمین شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص طرح ویژه عیدقربان تصریح کرد: درچارچوب رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، خدمات کشتارگاه دام بافق در روز عید قربان رایگان است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از همکاری شهرداری شهرستان بعنوان متولی کشتارگاه بیان کرد: طرح ساماندهی کشتار در مناسبت‌های مذهبی با همکاری شهرداری، ۲ بار در سال در روز‌های عید قربان، تاسوعا و عاشورا بصورت رایگان برگزار می‌شود.

سالاری ادامه داد: در این ایام، اولویت با کشتار دام‌های قربانی و نذورات مردم در کشتارگاه است و مطابق با روز‌های قبلی تمهیداتی ازجمله در نظرگیری خودروی سردخانه دار جهت حمل گوشت در نظر گرفته‌شده است.

او گفت: با توجه به ممنوعیت کشتار دام در معابر و منازل به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی و جلوگیری از شیوع بیماری مشترک بین انسان و دام توصیه می‌شود در همه ایام سال ذبح دام در کشتارگاه انجام شود.

او ضمن اشاره به اهمیت اجرای پیش سردگذاری گوشت بعد از ذبح دام تاکید کرد: همشهریان عزیز گوشت قربانی خود را پس از دریافت، بمدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس آن را مصرف کنند.

او از عموم مردم تقاضا نمود تا در شرایط کرونایی با توزیع گوشت‌های ناسالم ناشی از ذبح‌های غیر مجاز و بدون نظارت، سلامت همشهریان را به خطر نیاندازند و مراتب تخلف را از طریق تلفن ۳۲۴۳۷۳۱۲ و سامانه پاسخگوی ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.