مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: ۳۵ درصد زندانیان استان در زندان باز نگهداری می‌شوند و مشغول به اشتغال و حرفه آموزی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هاشمی مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی  در بازدید از زندان گفت: سازمان زندان های استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رتبه اول و دوم حرفه آموزی را در سطح کشور کسب کرده است و در زمینه اشتغال نیز در سال ۹۹ خراسان جنوبی رتبه هفتم کشوری را داراست.

او با اشاره به رویکرد جدید سازمان زندان‌ها در خصوص اشتغال و حرفه آموزی افزود: هم اکنون ۳۵ درصد زندانیان استان در زندان باز نگهداری می‌شوند و مشغول به اشتغال و حرفه آموزی هستند.

هاشمی تصریح کرد: توسعه مزرعه شتر مرغ زندان مرکزی و توسعه دیگر مراکز اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌های استان در دستور کار قرار دارد تا این رقم را به ۵۰ درصد برسد.

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به تعامل خوب این سازمان با دستگاه قضایی اظهار کرد: در زندان نهبندان با تعاملی که با دادستان از زیر ساخت‌های مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان برای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استفاده می‌شود و زندانیان روزانه به این مرکز فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی اعزام می‌شوند.

او ادامه داد:  خراسان جنوبی استانی صنعتی نیست، اما آمادگی لازم برای توسعه اشتغال در زندان‌های استان وجود دارد و با ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان آسیب‌هایی که ممکن است به زندانیان وارد شود؛ کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


اشتغال مولد ۲۴ درصد زندانیان خراسان جنوبی

شمس مشاور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این بازدید با اشاره به ظرفیت  بالای زندان ها برای اشتغال گفت: در حال حاضر در زندان های خراسان جنوبی تعداد ۶۷۴ نفر که ۲۴ درصد زندانیان استان را شامل می‌شوند دارای اشتغال مولد هستند.

او با اشاره به اینکه زندان های استان ظرفیت ایجاد اشتغال مولد برای هزار نفر از زندانیان استان را دارد تصریح کرد: این امر نیازمند همکاری دستگاه قضائی استان و انتقال این تعداد از زندانیان به زندان باز است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.