وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد برای تغییر رفتار دولت چین باید دیگر کشور‌ها نیز به کمک مردم این کشور بیایند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا که روز به روز بر آتش کارزار ضد چینی خود بیشتر می‌افزاید، معتقد است تغییر رفتار دولت پکن اقدامی نیست که مردم این کشور به تنهایی از پس آن برآیند.

مایک پمپئو در اظهاراتی که صراحتا بوی مداخله جویی می‌داد، گفت: تغییر رفتار حزب کمونیست چین نمی‌تواند تنها ماموریت چینی‌ها باشد. ملل آزاد باید برای دفاع از آزادی تلاش کنند. با این حال ایمان دارم که از پس این کار برمی آییم. من ایمان دارم، زیرا قبلا نیز این کار را انجام داده ایم.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا نیز اعلام کرد در حال حاضر وظیفه واشنگتن و متحدانش واداشتن چین به تغییر رفتار است. مایک پمپئو اعلام کرد آمریکا و متحدانش باید از روش‌های خلاقانه‌تر و قاطع‌تر برای اعمال فشار بر حزب حاکم چین به منظور تغییر رفتار خود استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا از این کار به «ماموریت زمانه ما» یاد کرد.

پمپئو همچنین خواستار پایان یافتن «تعامل کورکورانه» با چین شد و اتهام زنی‌های تکراری خود علیه چین را در خصوص روش‌های تجاری ناعادلانه، نقض حقوق بشر و تلاش برای نفوذ به جامعه آمریکا را بار دیگر مطرح کرد.

دامنه اختلافات آمریکا و چین روز به روز گسترده‌تر می‌شود و هر بار موضوع تازه‌ای به فهرست مناقشات دو طرف افزوده می‌شود. اختلافاتی که با روی کار آمدن دونالد ترامپ و جنگ تعرفه‌ای آغاز و اکنون به جنگ کنسولگری‌ها کشیده شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار