نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در کویت به تشریح اقدامات واشنگتن در تلاش برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، رئیس کارگروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا این بار از کویت به طرح ادعا‌های واهی و بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی پرداخت.

برایان هوک با تاکید بر تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، تهران را یک تهدید بین المللی دانست که به دنبال بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه است. نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه ادعاهایش افزود لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران منجر به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه خواهد شد.

هوک که برای جلب حمایت بین المللی علیه معافیت تحریم‌های تسلیحاتی ایران تور منطقه‌ای به راه انداخته است، وعده داد آمریکا تمامی اهتمام خود برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر بکار خواهد بست. این مقام آمریکایی همچنین دراظهاراتی بی‌اساس، ایران را به تشدید تنش‌ها در منطقه و بی ثباتی و نقض حاکمیت عراق، سوریه، لبنان و یمن متهم کرد.

نماینده ویژه دولت آمریکا، اقدامات ضد ایرانی دولت متبوعش را اینگونه تشریح کرد: در سفر به برخی کشور‌های اروپایی و عربی تهدیدات ناشی از اقدامات منطقه‌ای ایران و ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل را به آن‌ها یادآور خواهم شد. هوک به دلیل امنیتی و سیاسی از ذکر جزئیات بیشتر اقدامات ضد ایرانی واشنگتن خودداری کرد. این مقام آمریکایی بر پیگیری این پروژه تا تمدید دوباره تسلیحاتی ایران در شورای امنیت تاکید کرد.

هوک که در کویت به سر می‌برد، روز گذشته با شیخ صباح خالد، نخست وزیر و شیخ احمد الناصر الصباح، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را به بحث و گفتگو گذاشت.

در ماه ژوئن، آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد تا تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران را پیش از انقضای آن تمدید کند. با این حال، روسیه و چین مخالفت خود را با پیش نویس ارائه شده از سوی واشنگتن ابراز کرده اند.

در سال ۲۰۱۵، ایران با چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس، آمریکا، آلمان و اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای امضا کرد. در این توافق نامه، که به طور رسمی با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود مقرر شده است که ایران برنامه هسته‌ای خود را کاهش دهد و در ازای رفع تحریم ها، از جمله برداشته شدن تحریم تسلیحات سازمان ملل متحد، ظرف مدت پنج سال پس از این توافق ذخایر اورانیوم خود را نیز بکاهد. آمریکا علی‌رغم آنکه در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد حال مدعی آن است که به استناد موارد ذکر شده در این توافق به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار