فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا‌های پیشین خود از ادامه فشار برای تحریم تسلیحاتی کشورمان سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا‌های پیشین خود، در سخنانی در کویت گفت: به فشار‌ها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادامه می‌دهیم.

او همچنین با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه کشورمان گفت: ایران تلاش دارد تا بر عراق مسلط شود و این اقدامی غیر قابل پذیرش است.

او مدعی شد: ما خواستار روابط خوب با عراق هستیم، اما ایران به دنبال تسلط بر این کشور است.

هوک در خصوص بحران یمن نیز مدعی شد: ما خواستار پایان یافتن جنگ در یمن هستیم، اما ایران این را نمی‌خواهد.

او در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد: ایران آتش درگیری‌ها در منطقه را شعله ور می‌کند.

برایان هوک، روز گذشته نیز با تکرار همین ادعا‌ها گفته بود آمریکا تلاش دارد تا واردات سلاح به تهران را برای حفظ صلح در منطقه تمدید کند.

او در سخنانی گفته بود: ایران همچنان به نقض ممنوعیت تسلیحاتی ادامه می‌دهد.

وی مدعی شده بود: برداشته شدن ممنوعیت سلاح از ایران تلاش‌های امنیت و صلح در خاورمیانه را تضعیف می‌کند. درگیری در سوریه و مناطق دیگر، در صورت برداشته شدن ممنوعیت تسلیحاتی از ایران شدت خواهد گرفت.

برایان هوک روز گذشته همچنین در بیانیه‌ای با ادعای طولانی شدن اختلافات میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از آن‌ها خواست تا هرچه زودتر به همبستگی و اتحاد برسند.

اختلافاتی که هوک به آن اشاره دارد به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد که عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با مطرح کردن ادعای حمایت از تروریسم علیه دوحه، با تحریم قطر، حریم هوایی خود را به روی این کشور بستند.

دوحه اتهامات وارد شده توسط چهار کشور عربی را رد کرده و می‌گوید که این اقدام نقض حاکمیت قطر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار