نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از پیگیری این کمیسیون مبنی بر بلوکه شدن سرمایه‌های ایران در کره جنوبی در روز یکشنبه خبر داد.

بلوکه شدن سرمایه‌های ایران در کره جنوبی

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  بلوکه شدن سرمایه های ایران در کره جنوبی را اشتباه حقوقی و بین المللی این کشور نسبت به جمهوری اسلامی دانست و گفت: کمیسیون امنیت ملی روز یکشنبه هفته آینده این مسئله را با حساسیت پیگیری و درباره اقدام متقابل بحث خواهد کرد.

او با بیان اینکه در عرف بین‌الملل، اقدام متقابل وجود دارد، تصریح کرد: اگر کشوری اقدامی علیه دیگری انجام دهد، کشور دوم حق دارد ضمن شکایت به نهاد بین المللی و پیگیری آن، اقدام متقابل انجام دهد.

حیدری یادآور شد: وزارت امورخارجه باید در پاسخ به این اتفاق، با مراجعه به نهادهای حقوقی، موضوع را دنبال کند که البته در حال پیگیری هم هست.


بیشتر بخوانید


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی از بلوکه شدن ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار جمهوری اسلامی حاصل از صادرات نفت و محصولات پتروشیمی خبر داد که کره جنوبی تا کنون اقدامی برای آزادسازی آن انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار