«یائیر لاپید» اظهارات جنجالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را عامل تظاهرات‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رئیس احزاب اپوزیسیون در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز در بیانیه‌ای اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، را عامل تحریک اعتراضات اخیر در فلسطین اشغالی دانست.

در بخشی از بیانیه رئیس حزب یش‌عتید آمده است: «مسئولیت خونریزی روز گذشته منطقه بر گردن نتانیاهو و افرادی است که از سوی او گماشته شده‌اند. زمانی که عده‌ای را عامل شیوع بیماری بخوانی و عده‌ای را تحریک کنی، جنگی داخلی رخ خواهد داد.»

تظاهرات علیه فساد بنیامین نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی برای چندمین هفته پیاپی ادامه دارد و شب گذشته نیز برای چندمین بار معترضان به فساد نتانیاهو بار دیگر در محل سکونت وی در قدس اشغالی جمع شدند و نسبت به فساد مالی و نیز ناتوانی کابینه وی در مدیریت شیوع ویروس کرونا شعار‌هایی سر دادند.

بامداد یک‌شنبه بزرگترین تظاهرات در این منطقه ثبت شد که در آن حدود ۶ هزار نفر مقابل اقامتگاه نتانیاهو تجمع کردند و پلیس نیز خیابان منتهی به آن را با بلوک سیمانی مسدود کرد.

پلیس اسب‌سوار این منطقه نیز با حضور در میان معترضان سعی در متفرق کردن آن‌ها داشت که به جراحت و مصدومیت چندین تن انجامید.


         بیشتر بخوانید:


خشم عمومی به علت فساد علیه نتانیاهو که ماه مه در ارتباط با رشوه‌خواری، فریبکاری و خیانت در امانت محاکمه شد، تشدید شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فساد گسترده اقتصادی و سوء استفاده از قدرت متهم شده است. دادگاه مربوط به جرایم او در حال برگزاری است و هنوز رای او صادر نشده است.

مخالفان نتانیاهو در دوران تبلیغات انتخاباتی کنست تاکید داشتند که به فردی که در دادگاه متهم است، نباید اجازه تشکیل کابینه داده شود. از سوی دیگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هم در این‌باره گفت که نخست‌وزیری چنین شخصی یک شکست «اخلاقی» برای صهیونیست‌ها به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار