قویدل گفت: اخیرا با حضور رییس کل دادگستری کرمان از شهرک‌های حاشیه‌ای الله آباد و صنعتی بازدید‌هایی انجام شده که نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی این مناطق نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در نشست تدوین تفاهم نامه مداخلات فوری در جرائم و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ترمیمی گفت: اعتقاد ما این است که با همگرایی، تجمیع ظرفیت ها، خط و مشی جدید و هم پوشانی ضعف‌ها می‌توان نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و به یکدیگر کمک کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تفاهم نامه مداخلات فوری در جرائم و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ترمیمی به پیشنهاد این معاونت و مشارکت و همکاری اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان، اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۲۳)، مرکز فوریت‌های پزشکی (۱۱۵)، مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و اتش نشانی (۱۲۵) تدوین شد.

او به برخی اهداف این تفاهم نامه اشاره و بیان کرد: پیشگیری از تبدیل شدن پرونده‌ها و موضوعات اجتماعی به مسائل امنیتی و قضایی، ترویج فرهنگ حل مساله و سازش با استفاده از توان افراد و نهاد‌های مردمی، حمایتی و خدماتی قبل از ورود پلیس و دستگاه قضایی، پیشگیری و کاهش خشونت‌های فردی و خانوادگی و کاهش ورودی پرونده به مراجع انتظامی و قضایی از جمله اهداف تدوین این تفاهم نامه به شمار می‌روند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه به هنگام بودن اقدامات و فعالیت با پشتوانه علمی و قانونی یقینا می‌تواند راهگشا باشد، افزود: در وضعیت کنونی جامعه و وجود جنگ اقتصادی، شیوع بیماری کرونا، مشکلات تورم و آسیب‌های ناشی از این معضلات مزید بر این است که ما با دقت بیشتر، اهتمام و تلاش مضاعف و با اهمیت به این موضوعات در صحنه حضور یابیم و از مسائلی که بحران زا است جلوگیری کنیم.

قویدل تاکید کرد: لازم است در حد توان اقدامات مناسبی انجام داده و برای برخی ناهنجاری‌ها که به صورت پدیده‌هایی در جامعه در حال افزایش هستند، تاثیرگذار باشیم.

او سپس به برنامه‌ها و بازدید‌های این معاونت به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های مناطق حاشیه نشین شهر کرمان اشاره کرد و گفت: اخیرا با حضور رییس کل دادگستری استان از شهرک‌های حاشیه‌ای الله آباد و صنعتی بازدید‌هایی انجام شده که نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی این مناطق نگران کننده است.

قویدل بیان کرد: وجود آسیب‌های متعدد به ویژه در بحث زنان و کودکان، وجود اتباع بیگانه در این مناطق، اعتیاد و کودک آزاری‌های متعدد و سایر معضلات و مشکلات شهری، بهداشتی و زیست محیطی وظیفه ما را در قبال این قشر سنگین‌تر می‌کند و امیدوارم این تفاهم نامه که پنج عضو را کنار یکدیگر قرار می‌دهد کمک کند به اهداف خود نزدیک شویم، درحالیکه اهداف و وظایف ما بیش از یک تفاهم نامه است و بایستی در چارچوب اختیارات خود گام‌های محکمی برداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: بدنبال اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه بایستی با تقسیم کار دقیق و اورژانسی، جدیت و احساس مسئولیت اجتماعی به انجام وظایف خود بپردازیم.

قویدل با تاکید بر اینکه رویکرد ما عدالت ترمیمی است، گفت: در حال حاضر دستگاه قضایی در کنار اورژانس اجتماعی و در قالب اورژانس قضایی با همکاری نیروی اتظامی و سایردستگاه‌های همکار با جدیت و اهتمام برای کاهش آسیب حضور خواهد داشت چراکه این اورژانس بهترین پشتوانه است و می‌تواند نقطه عطفی برای اثر گذاری در حوزه پیشگیری باشد و امیدوارم با تفاهم اندیشه، افکار و دل‌ها بتوانیم کار موثری انجام داده و نتیجه آن را در سطح جامعه مشاهده کنیم.

قرار است در قالب تفاهم نامه هریک از ارگان‌ها و ادارات طرف قرارداد، به فوریت و با هدف ارائه خدمات اجتماعی (مداخلات تخصصی حسب وظایف دستگاه ها، آموزش همگانی و اطلاع رسانی) به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی کمک کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار