مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه استان با کاهش سطح مخازن آب روبه رو است، گفت : طرح سازگاری با کم آبی باید هرچه سریع‌تر در کرمانشاه اجرا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : اجرایی شدن طرح ملی سازگاری با کم آبی در کرمانشاه ضروری است؛ وزارت نیرو با اجرای این طرح می‌خواهد مشکل آب را به شکل اساسی و بلندمدت و کوتاه مدت مرتفع و مدیریت کند.

او گفت : امیدواریم با حمایت تمامی دستگاه‌های مرتبط بتوانیم شاهد روز‌های بی‌تنشی در بخش آب کشور باشیم و سازگاری با کم‌آبی را به شکلی عملی و نه صرفاً شعاری به مرحله اجرا دربیاوریم.

درویشی برنامه سازگاری با کم آبی را سرلوحه تمامی تصمیمات حوزه آب استان برشمرد و افزود: برای اجرای این طرح آمار‌ها را با دقت و ظرافت هرچه تمام‌تر تهیه و تدوین خواهیم کرد.

او با تاکید بر اینکه در حوزه آب باید براساس داشته‌ها حرکت و تصمیم گیری کنیم، افزود: به دلیل محدودیت منابع سطحی مخازن آب زیرزمینی بی رویه مورد بهره برداری قرار گرفته است تا جایی که این موضوع منجر به از بین رفتن تعادل بیلان آبخوان ها، افت سطح آب زیرزمینی و کاهش ذخیره مخازن شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ادامه داد: برای بهره برداری پایدار از منابع آب باید نوع نگاه، برنامه ریزی و مدیریت در این حوزه تغییر کند از این رو ضروری است طرح ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیرزمینی و جبران کسری حجم مخزن در دستور کار قرار گیرد.

درویشی گفت: باید در صدور مجوز تخصیص هدفدار حرکت کنیم و تخصیص‌های صادره را بطور واقعی در جهت رشد صنعت استان مدنظر قرار دهیم.

او حمایت از سرمایه گذاری را یکی از اولویت‌های این شرکت دانست و افزود: باید مراقب باشیم افراد سودجو و فرصت طلب به بهانه ایجاد گلخانه در این بخش ورود نکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.