ساحل شهرستان گناوه از آلودگی‌های خمیری شکل نفتی با تلاش برخی سازمان‌ها و نهادها و گروه‌های مردمی پاکسازی شد.

پاکسازی ساحل گناوه از آلودگی نفتی آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آلودگی‌های خمیری شکل نفتی که به آنها تاربال می‌گویند از جمعه سوم مرداد در ساحل گناوه دیده شد.

این آلودگی را جزر و مد دریا به ساحل آورده و هنوز علت و منشاء آن اعلام نشده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: آلودگی نفتی از ساحل روستای چاهک تا گناوه وجود دارد.

کامبیز عبدالهی افزود: پاکسازی ساحل گناوه از این آلودگی عصر دیروز (چهارشنبه ۸ مرداد) با حضور ۶۰ نفر از نیروهای محیط زیست و ایمنی شرکت نفت فلات قاره بهرگان، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محیط زیست و نیروهای مردمی آغاز شد و تا شب بیشتر ساحل پاکسازی شد.

او بیان کرد: منطقه باقی‌مانده نیز به سرعت پاکسازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این باره گفت: در پی ایجاد آلودگی در دریا و سرایت لکه‌های نفتی به ساحل گناوه، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی لازم صورت گرفت و گروه مقابله با آلودگی این اداره کل به موقعیت اعزام شد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: این گروه با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، شرکت نفت فلات قاره بهرگان و گروه‌های مردمی در

او عنوان کرد: با توجه به خسارت‌های جبران ناپذیری که آلودگی‌های نفتی می‌تواند به اکوسیستم ساحلی، حیات جانداران و فعالیت گردشگری سواحل وارد کند، پس از پایان پاکسازی گروه بررسی در محل حاضر شد و روند عملیات ارزیابی کرد که گزارش دریافتی حاکی از برطرف شدن کامل آلودگی دارد.

تاربال‌های نفتی در بخشی از سواحل شهرستان دیلم که در همسایگی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد نیز دیده شده است.

به گفته عبدالرسول خالق پناه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیلم، این گلوله‌های خمیری، در نوار باریکی از ساحل دیلم و بویرات وجود دارد و مقدارش طبق بررسی صورت گرفته کمتر از گناوه است.

قرار است پس از  پاکسازی ساحل گناوه، ساحل دیلم نیز پاکسازی شود.

تا کنون بارها سواحل استان بوشهر به آلودگی نفتی دچار شده‌اند یکی از مهم‌ترین آنها در چند وقت اخیر، موردی بود که پارسال در گناوه و خارگ رخ داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.