مدیرکل گمرکات استان مرکزی از صادرات بیش از ۱۸۶میلیون دلاری کالا از ابتدای امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور خبر داد.

صادرات ۱۸۶ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان مرکزیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسینی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت:بیش از ۱۸۶میلیون و ۳۷۵ هزار دلار از ابتدای امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده‌ است.

او ادامه داد: این کالاها به وزن ۴۴۷ هزار و ۷۷۷ تن از گمرکات استان مرکزی به مقصد ۷۰ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و آذربایجان صادر شده‌ است.

حسینی افزود: صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۰ و ۴۳ درصد کاهش یافته‌است.

او شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان و کاهش قیمت فرآورده‌های نفتی را مهمترین عوامل کاهش صادرات از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، میلگرد آجدار، پلی‌اتیلن سنگین، تینر فوری، شیشه، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن سبک خطی و بلور عمده کالاهای صادر شده بوده است.

حسینی در ادامه از واردات ۴۱ هزار و ۹۷۴ تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۵۵ دلار در این مدت به استان مرکزی خبرداد و افزود: این میزان واردات نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۶ و ۴۲ درصد کاهش یافته‌است.

او اظهار داشت: این کالاها از ۴۲ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، آلمان، هند و ایتالیا به این استان وارد شده است.

حسینی گفت: مواد اولیه پوشک، ماشین آلات، اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه، در قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خمیر کاغذ، پوره، رنگ خوراکی، کنسانتره، پروپیلن گلیکول و شمش آلومینیوم عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی بوده‌ است.

او همچنین افزود: ۲۱۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۵۳ میلیارد و ۶۹۵ میلیون و ۱۳۵ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که از نظر ارزش ۱۶ درصد کاهش و از نظر تعداد ۳۱ درصد افزایش داشته‌ است.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.