جدیدترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایندیانا نشان داده است مبتلایان به کووید ۱۹ در طول بیماری ۹۸ علامت مختلف را از خود نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد علائم ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی در بدن بیماران باقی بماند. همچنین علائم این بیماری بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

بر این اساس، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از درد مفاصل تا تب و از ریزش مو تا دو بینی، می‌تواند از علائم ابتلا به کووید ۱۹ باشد. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی ایندیانای آمریکا مبتلایان به ویروس کرونا ۹۸ علائم مختلف را در زمانی که به این بیماری مبتلا بودند از خود نشان داده اند.

ناتالی لامبرت، یکی از محققان در این رابطه گفت: یک هزار و ۵۰۰ فردی که در این آزمایش مورد مطالعه قرار گرفتند در بیمارستان بستری نشدند، اما در زمان ابتلا به کووید ۱۹ علائم بسیار شدیدی را برای مدت طولانی از خود نشان دادند.

در این تحقیق از این افراد خواسته شد که علائمی که در زمان ابتلا به ویروس کرونا داشتند، تشریح کنند. این افراد ۹۸ علامت مختلف را که در زمان ابتلا به کرونا تجربه کرده بودند، اعلام کردند. برخی از این علائم شامل مواردی همچون سرگیجه، اضطراب، سردرد، جوش، درد مفاصل، تنگی نفس، سوزش معده، اسهال و تب می‌شد آن‌ها همچنین از موارد مرتبط با کارکرد مغز مانند مشکل در حافظه، تفکر کردن، خواب و بینایی شکایت داشتند.

بیش از یک سوم مبتلایان اعلام کردند عوارضی، چون درد مداوم مانند سر درد، درد عصبی و درد مفاصل را در طول بیماری تجربه کردند.


بیشتر بخوانید


دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره گفت: زمانی که افراد به کرونا مبتلا و بستری می‌شوند، ما شاهد آن هستیم که آن‌ها به طور کامل سلامتی خود را بدست نمی‌آورند و عوارض بیماری تا مدتی با آ‌ها خواهد بود. سوالی که مطرح می‌شود این است که چقدر طول می‌کشد افراد به شرایط عادی بازگردند؟ این سوالی است که در زمان حاضر نمی‌توان به آن پاسخ داد، زیرا تنها ۶ ماه از همه گیری این ویروس در جهان می‌گذرد و پاسخ به این سوال نیازمند تحقیقات بیشتر است.

 مقامات بهداشتی در آمریکا می‌کوشند با آگاهی بخشی به مردم درباره علائم ابتلا به ویروس کرونا، روند شیوع این ویروس در جامعه را قطع کنند. تشخیص به موقع بیماری در افراد و قرنطینه کردن بیمار می‌تواند نقش مهم و بسزایی در قطع زنجیره انتشار کووید ۱۹ داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
کرونا هم مثل فیلتر کردن تلگرامه تامردم پول بیشتری واست نت و اینترنت بدن
و کرونا هم ساخت امریکا و اروپاست تا جمعیت پیر و افراد ضعیف و مصرف کننده از زمین کم بشن و نیازی به کاهش فعالیت کارخانه هاشون ک منجر ب گرم شدن زمین میشه نداشته باشن
وگرنه چطوره ۷ میلیارد ادم با مغزو علمشون حدیف یه موجود تک سلولی نمی شن
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۲:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
لعنت لعنت لعنت به چین روسیه امریکا عربستان از یه بمب هسته ای بدتر این کرونا فقط مرگ مرگ مرگ هر روز اخرهم معلوم نیست سرنوشت ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام.... خیلی مواظب باشین مبتلا نشین.... من یه ماه کامل بیمارستان بستری بودم.... 37 سال دارم..... بلائی سرتون میاره نگو نپرس.... کل بدن رو داغون میکنه..... حسرت یه ساعت خواب به دل تون میمونه..... 50 میلیون برام آب خورد تا به لطف خدا زنده موندم..... الان هم هنوز سر پام زیاد نمیتونم واستم.... بخشی از ریه هام ازدست رفته..... بویایی.... چشایی.... شنوایی.... معده... حافظه و..... هرچی بگی از بین میبره.... خلاصه خواهش میکنم مواظب باشید
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
با این حساب از این بعد هر کس هر بیماری بگیره میگن کروناست دیگه علائمی نمونده بهش ربط ندن
United States of America
دکتر بعدازاین
۱۳:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ایدز سیستم ایمنی رو تعطیل میکرد وفرد بایک بیماری ساده هم ....! ولی گویا این دست گل خاردارجدید! آلارمی روکه سلول آسیب دیده برای کمک ازسیستم ایمنی به صدا درمیاره روازکارمیندازه برای همین هم با وجود اینکه سیستم ایمی حریف این غول با شاخ ودم! هست ولی این ویروس راست راست تو بدن جولان میده. مثل این میمونه که سلولها با وجود پوکش! ساختاری دربرابر سیستم ایمنی لبخند بر لب دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
اگه این دروغی که میگی راست باشه سلول دربرابر تمامیه عوامل آسیب زای که تا دیروز به راحتی با کمک سیستم ایمنی بدن حریفش بود هم ناتوان میشه ! انواع باکتریها/قارچها /ویروسها /انگلها و...
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام بچه ها ،

سال ۷۸ که می خواستم کنکور ( نه کرونا ) بدهم ، برای انتخاب دولتی می توانستم
۱۰۰ رشته محل انتخاب کنم ، ۹۸ تا را انتخاب کردم دو تا را گذاشتم ،
خودم هم هنوز در حکمت کار خودم مانده ام !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من نفهمیدیم چی شد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
کرونا بزرگترین حقه قرن به ملت هاست برای حکومت کردن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
بنظرم نباید اینگونه اخبار را منتشر کنید
کرونا هم شده مثل داعش که مسئولیت تمام حملات تروریستی رو به عهده می گرفت
مسئولیت تمام بیماری های بدن رو داره به عهده میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دچار نشدی هر موقع ک گرفتی متوجه میشی
آخرین اخبار