مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به رفع ابهام در خصوص ورزش پایه‌ی ژیمناستیک در سنین کودکی می‌پردازد.

ژیمناستیکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: یافته ها و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ژیمناستیک هیچ ارتباطی به کوتاهی قد ندارد، مگر این که کودکان در سنین پایین‌تر از ۹ سالگی به حرکات حر‌فه‌ای بپردازند.

او با بیان اینکه ژیمناستیک، مادر و پایه رشته‌های ورزشی  است، افزود: هر فردی که در دوران کودکی به یادگیری رشته ژیمناستیک بپردازد، در دوران بز‌ر‌گسالی نیز می‌تواند ورزشکار موفقی در سایر رشته‌ها‌ی ورزشی باشد.

شریعتی ادامه داد: ژیمناستیک می‌تواند آمادگی جسمانی بسیار مطلوب و قابل قبولی به ویژه در فاکتورهای انعطاف‌پذیری، قدرت عضلانی، سرعت عمل و از همه مهم‌تر هماهنگی عصبی عضلانی داشته باشد و همین باعث شده که این رشته  برای بسیاری از افراد جذاب جلوه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهارداشت: ژیمناستیک می‌تواند در بحث همگانی و برای کسب آمادگی بالا به منظور ورود به رشته‌های دیگر و هم در بخش قهرمانی مورد استقبال قرار بگیرد.

او اضافه کرد: ادامه این رشته در بخش قهرمانی و  به طور حرفه‌ای و برای کسب امتیاز، به تمرینات بی‌وقفه و آمادگی جسمانی بسیار بالا در تمام ابعاد از جمله بنیه و استقامت قوی نیاز دارد.

شریعتی افزود: براین اساس از رئیس جدید هیات ژیمناستیک این انتظار را داریم تا با برنامه ریزی، این رشته را بیش از گذشته توسعه و رونق دهند.

شریعتی ابراز کرد: اعضاء مجمع هم باید در کنار رئیس و اعضاء جدید هیات ژیمناستیک استان باشند و همچنین از رئیس و دیگر اعضاء مطالبه گری داشته باشند تا بتوانند گام های مثبتی برای توسعه این ورزش بردارند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار