دادستان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است و این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: اگرچه وقوع سیل در چند سال اخیر خسارت‌هایی را در استان در پی داشت، اما همین موضوع باعث شد تا در بحث رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها ورود به موقعی داشته باشیم و تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است و این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد.

قاسمی اضافه کرد: موضوع صیانت از منابع آب، مصرف بهینه و فرونشست زمین نیازمند فرهنگ سازی عمومی است و رسانه‌های مختلف بخصوص رسانه ملی باید جامعه را از آسیب‌ها و خطرات آینده در حوزه مسائل آب، آگاه و اطلاع رسانی کند.

او افزود: ساماندهی چاه‌های دارای پروانه نیز در حفظ منابع زیرزمینی آب بسیار دارای اهمیت است و اجرای طرح نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز باید تسریع یابد.

قاسمی در ادامه گفت: هوشمند سازی مصرف آب در حفظ منابع آب بسیار موثر است، اما این موضوع در استان به کندی صورت می‌پذیرد که ضروری است، دستگاه‌های متولی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و برنامه‌ها و اقدامات خود را به سرعت اجرایی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.