استان البرز با تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک با کمبود ماسک مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، استان البرز با تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک با کمبود این کالای اساسی بهداشتی مواجه است و اگر ماسکی هم در بازار پیدا شود، بعضا با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب عرضه می شود.

رامین ربیعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا تولید ماسک در البرز، سی یا چهل هزار عدد بود.

او با بیان این که پس از شیوع کرونا بسیاری از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به سمت تولید ماسک تشویق شدند، افزود: هم اکنون میزان تولید ماسک در واحدهای صنفی به ۱۳۰ هزار عدد و ماسک تولید شده در واحدهای صنعتی به یک میلیون و پانصد هزار عدد در روز رسیده است که به زودی با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تولید روزانه سه میلیون عدد می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: در ابتدا به منظور اولویت کادر درمان برای دریافت ماسک، این کالای بهداشتی برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار می گرفت.

او افزود: پیش نویس ابلاغیه ای تهیه شده که براساس آن نیاز کادر درمان به صورت جداگانه ای تامین شود و نیاز جامعه توسط واحدهای تولیدی صنعتی به صورت مستقیم در داروخانه ها و ماسک های تولیدی واحدهای صنفی نیز در اصناف توزیع می شود که این مسئله باعث حل مشکل کمبود و گرانی ماسک در بازار خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.