بویری گفت: عملیات تکمیل اسکله صیادی بحرکان با فعالیت یک پیمانکار در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.

علی بویری فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود در بندر هندیجان اشاره کرد و گفت: تکمیل اسکله صیادی بحرکان از جمله روشنایی، پمب بنزین و ... با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان که با سفر مدیر شیلات ایران به این شهرستان اخذ شده از سوی پیمانکار در حال انجام است.

او با بیان اینکه بیش از یک هزار قایق و ۱۶۰ لنج صیادی در ۲ اسکله بحرکان و سجافی در حال فعالیت هستند، افزود: با فعالیت این تعداد قایق و لنج در اسکله‌های مذکور، پارسال بیش از ۱۴ هزار تن ماهی صید شد که بیش از ۵۰۰ تن آن از طریق بندر سجافی صادر شده است.

بویری اظهار داشت: در بخش توسعه شیلات و آبزی پروری نیز طرح مطالعاتی ۲ هزار هکتار از اراضی حد فاصل دریا و رودخانه زهره شهرستان هندیجان و ۶ هزار هکتار منطقه بوطاهری انجام شده است که با تحقق آنها، ۲ هزار میلیارد تومان در بخش شیلات سرمایه گذاری خواهیم کرد.

فرماندار هندیجان ادامه داد: با آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح ۳۹۵ هکتاری و یک هزار و ۱۱۱ هکتاری در حوزه شیلات حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که برای ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و پیش بینی می‌شود تا ۲ سال آینده این شهرستان به قطب شیلات ایران تبدیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سند چشم انداز هندیجان در تلاش هستیم با توافق غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، تصویب بخشی از پروژه پتروشیمی در این شهرستان انجام شود، تصریح کرد: بیش از  ۲ هزار هکتار زمین در نظر گرفته شده و قسمتی از آن در اراضی هندیجان قرار دارد.

به گفته نماینده عالی دولت در هندیجان پیگیری طرح‌های مختلف شامل؛ انتقال و حل مشکل آب شرب به بندر بحرکان، ترمیم و دومسیر کردن فیبر نوری به هندیجان، گازرسانی به همه روستا‌های این شهرستان و تبدیل آن به شهر سبز در زمینه گازرسانی، استقرار و فعالیت تعدادی از ادارات، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی که به مجوز این سازمان نیاز دارد، راه اندازی پژوهشکده شیلات و کشاورزی در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار