رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار سمنان از کاهش فوتی‌ها و افزایش بهبودیافتگان ترخیص شده در این استان خبر داد و گفت: با وجود وضعیت نسبی رو به بهبود در استان، استان سمنان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان گفت: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر که در وضعیت قرمز قرار داشتند، به وضعیت زرد، تغییر وضعیت دادند.

او با بیان اینکه وضعیت در شهرستان گرمسار نیز رو به بهبودی است افزود: استان سمنان از نظر شیوع کروناویروس در مقایسه با چند روز گذشته وضعیت بهتر و با ثبات‌تری پیدا کرده است.

استاندار سمنان از کاهش فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در استان خبر داد و تصریح  کرد: تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های استان نیز با کاهش ۱۰ نفری روبرو بوده است ضمن اینکه شمار بهبودیافتگان و ترخیصی‌ها در بیمارستان‌های استان روند بهتری پیدا کرده است؛ با وجود این شرایط، استان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

آشناگر بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به روند شیوع کروناویروس در کشور و استان همچنان نیازمند همراهی و مساعدت ویژه مردم هستیم و انتظار می‌رود که توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

او با ابراز خرسندی از افزایش همکاری‌های مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک، در این استان گفت: ستاد مقابله با کرونا در کشور به دنبال تدوین ضوابطی است که بر پایه آن استفاده از ماسک الزامی شده و با آن دسته از افراد که ماسک نپوشند برخورد قانونی خواهد شد.

 رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا از تاکید بر ممنوعیت اجتماعات و مجالس عزا و عروسی به عنوان دیگر مصوبه این ستاد ملی نام برد و افزود: محدودیت‌های ایجاد شده در شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی استان همچنان برقرار است.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن ایام محرم اظهار کرد: قرار است که ستاد ملی کرونا تا پایان این هفته ضوابطی در این راستا تدوین و به هیات مذهبی و متولیان مجالس عزا ابلاغ کند.

آشناگر ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فصل‌الخطاب بودن نظر کارشناسی وزارت بهداشت، انتظار می‌رود که عموم مردم و خصوصا هیئت‌های مذهبی این ضوابط را به طور جدی رعایت کنند.

او همچنین با اشاره به فصل بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور گفت: قرار است که بسته به وضعیت مناطق مختلف در آن بازه زمانی، مدارس به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی از این دو بازگشایی شوند.

استاندار سمنان از آمادگی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس متناسب با یکی از این وضعیت‌های سه‌گانه خبر داد و بیان کرد: آموزش و پرورش استان برای هر سه وضعیت احتمالی آمادگی دارد و در زمان مقرر متناسب با شرایط شیوع کرونا ویروس، نسبت به بازگشایی مدارس از طریق یکی از این سه راهکار اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.