رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه از اجرای طرح آرشیو الکترونیک اسناد در شهرداری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا لطفی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت : آرشیو الکترونیکی اسناد مهمترین اقدام در خصوص حفظ، نگهداری و دسترسی سریع و آسان به اسناد کاغذی، صوت، فیلم و فایل در بانک اطلاعاتی می‌باشد.

او گفت : در همین راستا شهرداری کرمانشاه از ابتدای سال جاری در مناطق هشتگانه شهرداری، اداره املاک و سازمان آتش نشانی نسبت به آرشیو اسناد اقدام نموده است.

او با اشاره به بروزرسانی و آرشیو اسناد سال های گذشته افزود: روزانه به صورت میانگین ۸۰۰ پرونده با دسته بندی: بیش از ۱۰۰برگ، بین ۵۰ تا ۱۰۰برگ، بین ۲۰ تا ۵۰ برگ و کمتر از ۲۰ برگ آرشیو می‌شود.

 لطفی در خصوص آرشیو اسناد عمومی افزود: بعد از جمع‌آوری و بارگذاری اسناد عمومی شهروندان می‌توانند از طریق سایت از پیش‌طراحی شده به اسناد عمومی مورد نظر، دسترسی پیدا نموده و از مراجعه حضوری به شهرداری و ادارات ذیربط خودداری نمایند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ادامه داد: اطلاعات ملکی مانند میزان تراکم و هزینه‌های شهرداری بر اساس نقشه جغرافیایی دسته‌بندی شده و برای شهروندان قابل مشاهده است.

او افزود: آرشیو الکترونیک مهم‌ترین اقدام در خصوص برون‌سپاری خدمات شهروندی به دفاتر خارج از شهرداری است.

 لطفی افزود: با توجه به اقدامات انجام گرفته و سرعت ثبت اسناد و اطلاعات، پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۹۹ برون‌سپاری خدمات شهروندی امکان‌پذیر باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.