محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت پایگاه تخصصی سنجش نوآموزان بیان کرد: برخی از نوآموزان بعد از سنجش در پایگاهها برای معاینات بیشتر به پایگاههای تخصصی ارجاع داده میشوند تا معاینات تخصصی روی آنها انجام شود.
او ادامه داد: البته تمام نوآموزان ارجاع داده شده به پایگاههای تخصصی به مدارس با نیازهای ویژه سوق داده نمیشوند به عنوان مثال سال گذشته از ۱۵۰ هزار و ۴۴۸ نفر ارجاع به پایگاههای تخصصی برای آمادگی تحصیلی ۵۸ درصد دیرآموز بودند که به مدارس عادی ارجاع داده میشوند و از میان نوآموزان باقی مانده هم فقط ۶ هزار نوآموز به مدارس با نیازهای ویژه ارجاع شدند، درباره کم شنوایی و ناشنوایی و سایر ناهنجاریها هم چنین شرایطی وجود دارد.
عظیم عراقی با اشاره به اینکه لزوما ارجاع به پایگاههای تخصصی سنجش به معنای ارجاع به مدارس با نیازهای ویژه نیست، گفت: در پایگاههای عمومی نیروی مشاوره فعالیت دارد تا اگر نوآموزی به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شد، این نیروها شرایط را برای والدین تشریح کنند.
معاون تشخیص و پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی درباره اهمیت سنجش نوآموزان در دوره پیش دبستانی هم اظهار کرد: در این آزمون با هدف مداخلات بهنگام شرایط نوآموز ارزیابی میشود ضمن آنکه نُرم آزمون با توجه به سن، منطقه شهری یا روستایی و عواملی از این قبیل متفاوت است.
بیشتر بخوانید
اجرای طرح سنجش نوآموزان با اجازه ستاد مقابله با کرونا در تهران
انتهای پیام/