۱۴ نفر از نمایندگان کنگره آمریکا تاکنون اعلام کرده‌اند که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده و به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان تاکنون دستکم ۱۴ نفر از نمایندگان کنگره آمریکا – هفت نفر جمهوری‌خواه و هفت نفر دموکرات - به این ویروس مبتلا شده‌اند. «رائول گریهَلوا» نماینده دموکرات حوزه انتخابیه سوم آریزونا که روز گذشته اعلام کرد به کرونا مبتلا شده است نفر چهاردهم از این فهرست است.

رویترز فهرستی از ۱۴ نماینده کنگره که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است را منتشر کرد:

«رائول گریهلوا» عضو مجلس نمایندگان که در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد و از تمایل نداشتن برخی از دیگر نمایندگان برای زدن ماسک گلایه کرده است.

«لوئی گومرت» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس که ۶۶ سال دارد. او چهارشنبه اعلام کرد نتیجه آزمایش کرونایش مثبت بوده، هرچند هیچ علامتی از این بیماری نداشته است.

«مورگان گریفیت» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت ویرجینیا که ۶۲ سال دارد و در کنگره عضو شورای محافظه کار آزادی است. او اواسط ژوئیه اعلام کرد که جواب آزمایشش مثبت بوده هرچند علائم جدی از این بیماری نداشته است.

«تام رایس» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی که ۶۲ ساله است و اواسط ماه ژوئن اعلام کرد که تست کرونای او به همراه همسر و پسرش مثبت اعلام شده است، اما گفت حال همگی آن‌ها خوب است.

«تیم کین» سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیا که ۶۲ ساله است و در اواسط ماه می ‌اعلام کرد تست کرونای او به همراه همسرش مثبت شده است.

«باب کیسی» سناتور دموکرات از ایالت پنسیلوانیا که ۶۰ ساله است و در ماه می ‌اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است. هرچند او گفته بود پیش‌تر در اوایل بهار پس از تب خفیف و علائمی شبیه به آنفلوانزای خفیف، خود را قرنطینه کرده بود.

«نیل دان» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا که ۶۷ سال دارد و در ماه آوریل اعلام کرد که به دلیل احساس ناخوشی به بخش اورژانس منتقل شده و سپس مشخص شده که مبتلا به کرونا است.

«جو کانینگهام» نماینده دموکرات از ایالت کارولینای جنوبی و ۳۸ ساله در اواخر مارس اعلام کرد به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است.

«مایک کلی» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا که ۷۲ سال دارد در اواخر مارس اعلام کرد کرونا گرفته است. او پس از بهبودی گفت که در دوران بیماری ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرده است.

«رند پائول» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی و ۵۷ ساله در ۲۲ مارس اعلام کرد نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شده، اما حالش خوب است و پس از سپری کردن دوران قرنطینه به کار باز می‌گردد.

«ماریو دیاز بالارت» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا و ۵۸ ساله اواسط مارس اعلام کرد به کرونا مبتلا شده است. او پس از بهبودی گفت ابتلای به این بیماری مانند آن بود که یک تن آجر به او اصابت کرده است.

«بن مک دامس» نماینده دموکرات از ایالت یوتا و ۴۵ ساله در ماه مارس به کرونا مبتلا شد. او در بیمارستان بستری شد و مدتی به او دستگاه اکسیژن وصل بود. او پس از بهبودی مدام به دیگران سفارش می‌کرد این بیماری را جدی بگیرند.

«نادیا ولاسکس» نماینده دموکرات از ایالت نیویورک و ۶۷ ساله در ماه مارس اعلام کرد که با توجه به علائمی که داشته در او بیماری کرونا را تشخیص داده‌اند، اما آزمایش نداده، زیرا برای دادن آزمایش شرایط لازم را نداشته است.

«ست مولتون» نماینده دموکرات از ایالت ماساچوست که ۴۱ ساله است در ماه مارس اعلام کرد او به همراه همسرش به دلیل مشاهده علائم شبیه کرونا خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند، هرچند واجد شرایط انجام آزمایش نبوده‌اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان آمریکا از نظر تعداد ابتلا و همچنین شمار قربانیان ناشی از این بیماری در میان تمامی کشور‌های جهان در رده نخست قرار دارد. در این کشور در حال حاضر بیش از چهار میلیون و ۷۶۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها بیش از ۱۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از مردم و همچنین مقامات این کشور به سیاست‌های دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد دارند و معتقدند دولت به اندازه کافی در این زمینه حساسیت از خود به خرج نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار