وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ بزودی اقداماتی را علیه شرکت‌های نرم افزاری چینی بکار خواهد بست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی تأکید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بزودی اقداماتی را علیه شرکت‌های نرم افزاری چینی که به ادعای وی، برای امنیت ملی این کشور خطری محسوب می‌شوند و دولت مستقر در پکن را تغذیه اطلاعاتی می‌کنند، اعمال خواهد کرد.

پمپئو گفت: رئیس جمهور ترامپ گفته دیگر بس است و ما قصد داریم تا (این مسیر) را تصحیح کنیم؛ بنابر این او طی روز‌های آینده اقداماتی را با توجه به طیف گسترده‌ای از خطرات امنیت ملی اتخاذ خواهد کرد؛ (خطراتی) که از سوی این نرم افزار‌هایی که به حزب کمونیست متصل هستند، به وجود می‌آیند.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده است که وی بزودی فعالیت نرم افزار چینی «تیک تاک» را با امضای فرمانی ممنوع خواهد کرد.

او پیش از آن نیز از اقدامات مختلف دولتش علیه شبکه تیک تاک خبر داده بود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرده بود واشنگتن به طور قطع به دنبال ممنوعیت استفاده اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چین از جمله شبکه «تیک تاک» است. نکته جالب توجه اقبال بالای شبکه تیک تاک در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در میان کاربران آمریکایی است.

گفتنی است موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست‌آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار