وزیر خارجه آمریکا بار دیگر چین را به نقض تعهدات خود و نادیده گرفتن استقلال هنگ کنگ متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه قانون امنیت ملی جدید پکن را بهانه‌ای برای از سرگیری کمپین ضد چینی خود قرار داد.

مایک پمپئو که حجم زیادی از پیام‌های توئیتری و اظهارنظر‌های این روز‌های خود را به هدف قرار دادن چین اختصاص داده، در حساب توییتری خود آورد: ما به شدت نگران دستگیری چهار دانشجو در هنگ کنگ به موجب قانون جدید امنیت ملی و رد صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی حامی دموکراسی هستیم. پکن همچنان به زیر پا گذاشتن وعده‌های خود ادامه می‌دهد و استقلال هنگ کنگ را از بین می‌برد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مداخلات خود در امور داخلی چین افزود زمان آن فرا رسیده که چین شیوه‌های ماهی‌گیری ناپایدار و قانون شکنی و تخریب زیستی اقیانوس‌ها را متوقف کند. ما در کنار اکوادور هستیم و از پکن می‌خواهیم دست داشتن در ماهی‌گیری‌های غیرقانونی را پایان دهد.

مایک پمپئو پیش از این نیز در اظهاراتی که صراحتا بوی مداخله جویی می‌داد، گفت: تغییر رفتار حزب کمونیست چین نمی‌تواند تنها ماموریت چینی‌ها باشد. ملل آزاد باید برای دفاع از آزادی تلاش کنند.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا نیز اعلام کرد در حال حاضر وظیفه واشنگتن و متحدانش واداشتن چین به تغییر رفتار است.

مایک پمپئو اعلام کرد آمریکا و متحدانش باید از روش‌های خلاقانه‌تر و قاطع‌تر برای اعمال فشار بر حزب حاکم چین به منظور تغییر رفتارش استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا از این کار به «ماموریت زمانه ما» یاد کرد.

مسئله هنگ کنگ و قانون امنیت ملی چین تنها بخشی از فهرست بلندبالای اختلافات پکن و واشنگتن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار