رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برپایی ۲۰ پایگاه حضوری ومجازی فعالیت‌های تابستانی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خبرداد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان ۱۶ پایگاه اوقات فراغت بصورت غیرحضوری از طریق فضای مجازی شاد و ۴ پایگاه حضوری با شرکت دانش آموزان دختر وپسر از ۱۵ تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا می‌توان اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد وافزود: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از مهم‌ترین برنامه ها‌ی این پایگاه‌ها است.

او تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه هابا ارائه خدمات آموزشی مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنر‌های آوایی، مهارتی، نمایشی وتوسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

رنجبر پرورش استعدادها، توانمندسازی دانش آموزان در رشته‌های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقای مهارت‌های زندگی وبرنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت عنوان کرد.

او در ادامه گفت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

رنجبر افزود: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرحی داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی وآموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به این دانش آموزان برداریم.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهارکرد:اوقات فراغت در واقع دوره تربیت غیررسمی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است که به مراتب بیشتر از تربیت رسمی می‌تواند در تغییر رفتار، دستیابی به اهداف آموزشی، پرورشی وارتقای سطح دانش و بینش علمی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی آنان مؤثر باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.