مسئول ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه از شکسته شدن رکورد پاراگلایدر مسافت آسیا در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا نقدی مسئول ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه با اشاره به انجام طولانی‌ترین پرواز آزاد مسافت آسیا از کرمانشاه، گفت : سهیل باریکانی از خلبانان مطرح پاراگلایدر ایران با تیک آف از سایت نواکوه در کرندغرب استان کرمانشاه و فرود در حوالی آبیک قزوین، رکورد پارگلایدر مسافت آسیا و ایران را شکست.

او گفت : این خلبان البرزی برای ثبت این رکورد مسیر ۴۴۱ کیلومتری سایت نواکوه تا آبیک قزوین را پیمایش کرده و رکورد آسیا را به نام خود ثبت کرد.

 مسئول ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه افزود: پیش از این خلبان علیرضا اثنی عشری با ثبت رکورد ۴۲۶ کیلوگرم و پرواز از سایت نواکوه کرندغرب و فرود در حوالی تهران رکورد پرواز پاراگلایدر مسافت آسیا را در اختیار داشت.

او ادامه داد: خلبان علی رضوان فیضی از استان گلستان ۴۲۵ کیلومتر و هادی حیدری از آذربایجان غربی ۴۲۰ کیلومتر را با پاراگلایدر پیمایش کردند.

نقدی از رکورد شکنی پاراگلایدر آسیا در بخش بانوان توسط یک بانوی پاراگلایدرسوار کرمانشاهی هم خبر داد و گفت: فاطمه شریفی از خلبانان پاراگلایدر استان کرمانشاه با تیک آف از سایت نواکوه و فرود در آبگرم قزوین با ۳۲۰ کیلومتر پرواز آزاد رکورد مسافت بانوان پاراگلایدرسوار آسیا و ایران را شکست.

او بااشاره به حضور تعدادی از برترین خلبانان پاراگلایدر ایران در کرمانشاه، افزود: در استان کرمانشاه تعدادی سایت پروازی همچون ویس قرنی و نواکوه را داریم که از بهترین سایت‌های پروازی آسیا هستند، برای همین هرساله در فصل گرم که زمان مناسبی برای رکوردشکنی است به کرمانشاه سفر کرده و رکورد‌های آسیایی این رشته را که در اختیار ایرانیان است، جابجا می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.